English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی/صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی تنها زیرساخت غیردولتی مالی- اعتباری و سرمایه گذاری بخش کشاورزی

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده و یا در حال اجراست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،مهندس علیمراد اکبری در گردهمایی مشترک مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مدیران آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ها با اشاره به این که طرح سامانه های نوین آبیاری امسال در سطح ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور اجرا شده و یا در حال اجراست،اظهار داشت: در طرح سامانه های نوین آبیاری، رویکرد آبیاری به روش میکرو است و فضای عملکرد این سیستم در کشور مهیاست.

وی افزود:هوشمندکردن سیستم های آبیاری تحت فشار با هماهنگی و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حال انجام است.

در این گردهمایی، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نیز گفت: صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان تنها زیرساخت غیردولتی مالی- اعتباری و سرمایه گذاری بخش کشاورزی رویکرد جدیدی در تخصیص بهینه اعتبارات دولتی فراهم کرده اند.

مهندس سید عبدالکریم رضوی اردکانی، افزود: این موضوع در اعتبارات طرح های سامانه های نوین آبیاری عملیاتی شده است و امیدوارم در اعتبارات دیگر بخش کشاورزی نیز به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار قرار گیرد.

در این گردهمایی مشترک،مجری طرح سامانه های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون طرح سامانه نوین آبیاری در بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی اجرایی شده و حدود ۱۴۵ هزار هکتار نیز در حال اجرا است،اظهار داشت: از سال ۶۹ تاکنون،یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

مهندس عباس زارع اضافه کرد:با اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری ۷.۵ میلیارد متر مکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه جویی شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت