English | سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اجرای ۴۰۰۰ هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار در استان سمنان در دستور کار است

مدیر آب و خاک و امور زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار در این استان گفت: در حال حاضر اجرای ۴۰۰۰ هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در دستور کار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان حسین شاهینی اظهار داشت: با توجه به شرایط کم آبی و لزوم مدیریت صحیح و بهره برداری بهینه از منابع آبی در اختیار توسعه اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با هدف افزایش راندمان آبیاری، حفظ وضعیت موجود اراضی تحت کشت، افزایش تولید محصول، صرفه جویی در هزینه های تولید محصولات کشاورزی ۲۶۰ پروژه در سطح ۴ هزار و ۱۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شد.

وی با اشاره به میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این میزان پروژه آب و خاک خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار هزینه شده است.

مدیرآب و خاک و امور زیربنایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سیستم های نوین آبیاری در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای اجرای طرح ساختمان شبکه های آبیاری در شهرستان دامغان ۱۲ میلیارد ریال و برای شهرستان های گرمسار و آرادان نیز ده میلیارد ریال در دست اجرا می باشد.

شاهینی افزود: همچنین برای مطالعه شبکه های آبیاری زیر سد مجن نیز مبلغ ۲/۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امسال نیز از محل اعتبارات ملی برای اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار مبالغی برای استان پیش‌بینی شده است خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ اعتبار و با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت حدود ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای سامانه های نوین آبیاری به کشاورزان پرداخت می شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت