English | سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

استان سمنان در حوزه سرانه تأمین میوه در کشور رتبه نخست را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان در حوزه سرانه تأمین میوه در کشور رتبه نخست را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در جلسه شورای اطلاع رسانی استان و در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه تا امروز ۱۵ جلسه ستاد تنظیم بازار استان در سال ۹۷ تشکیل شده است اظهار داشت: برای تأمین ‌میوه شب عید تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی گفت: ۳۷۲ تن سیب و ۶۵۴ تن‌ پرتقال به استان حمل  و در سردخانه‌های مختلف استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  با بیان اینکه این میزان میوه شب عید با توجه به شاخص جمعیت در شهرستان‌های استان توزیع شده است گفت: در شاهرود ۳۱ درصد، میامی ۶ درصد، دامغان ۱۳ درصد، گرمسار ۱۱ درصد، آرادان ۲درصد، سمنان ۲۸ درصد، مهدیشهر ۷درصد و سرخه ۲ درصد توزیع می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۰‌ تن‌ پرتقال برای استان سمنان ویژه تنظیم بازار شب عید ارسال شد امسال میزان میوه شب عید بیش از سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: توزیع میوه شب عید در ۱۴۶ غرفه صورت‌ می گیرد که از این تعداد ۷۴ غرفه ‌متعلق به اصناف، ۳۳ غرفه سازمان تعاون روستایی، ۴ غرفه شهرداری و ۳۵ غرفه متعلق به روستاهای هدف با جمعیت زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  با اشاره به آغاز توزیع ‌میوه از روز شنبه ۲۵ اسفند ماه امسال در استان افزود: همچنین فعالیت نمایشگاه‌های بهاره ویژه شب عید در شهرستان های استان آغاز شده است.

میرعماد با بیان اینکه امسال گوشت گوساله و گوسفند در استان توزیع شد افزود: امسال ۴۲۰ تن ‌گوساله منجمد، ۱۱۴ تن گوشت گرم ‌گوسفندی، ۱۶ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان ‌توزیع شده است.

وی از توزیع ۵۳۰‌ تن شکر در بهمن امسال در استان سمنان خبر داد و گفت: ذخیره شکر در استان سمنان کافی بوده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: برای ایجاد امید و نشاط در جامعه باید اخبار مثبت و روحیه بخش در جامعه منتشر شود تا از این راه علاوه بر تزریق روحیه امید و نشاط در جامعه توطئه‌های دشمنان نیز خنثی شود.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت