English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات در بیارجمند احداث شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از احداث استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات بزرگ در بیارجمند خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: این استخر ذخیره آب در مجموع ۴۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با اشاره به هزینه اجرای این طرح گفت: در مجموع برای احداث استخر ذخیره آب و ایستگاه پمپاژ قنات بزرگ بیارجمند ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به منابع تامین احداث این پروژه بخش کشاورزی گفت: هزینه این پروژه از محل اعتبار استانی تملک دارایی انجام شده است.
میرعماد حجم استخر ذخیره آب را ۲۹۷ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: این پروژه در سال ۱۳۸۹ آغاز و در پایان سال ۹۷ به اتمام رسیده است.
وی برخی از اهداف این پروژه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ذخیره سازی آب مازاد قنات در فصول غیر زراعی بر اساس مجوز وزارت نیرو، تنظیم دبی خروجی قنات و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره وری مصرف آب بخشی از اهداف این پروژه بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: حفظ سطح زیر کشت اراضی تحت شرب و پایداری تولید محصولات کشاورزی و افزایش امنیت اجتماعی و روانی با تأمین منبع آب پایدار و جلوگیری از مهاجرت و تثبیت اشتغال موجود در بخش کشاورزی از دیگر اهداف احداث این پروژه بخش کشاورزی در بیارجمند است.

طراحی سایت توسط فراکارانت