English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

افتتاح وآغاز عملیات اجرایی ۱۴ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سمنان

افتتاح وآغاز عملیات اجرایی ۱۴ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان ۱۴ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی این استان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شده یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، سید حسن میرعماد اظهار داشت: این ۱۴ طرح در قالب ۴۳۷ پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک و صنایع تبدیلی و تکمیلی و طرح‌های گلخانه‌ای آبخیزداری دام وطیور و شیلات است که در این سفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اعتبار این تعداد پروژه افزود: این تعداد پروژه با اعتباری معادل ۳۱۹ میلیارد تومان از محل منابع عمومی تسهیلات بانکی  و سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تعداد اشتغال این تعداد پروژه بیان کرد: پروژه‌هایی که در این سفر افتتاح شده یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود؛ در مجموع تعداد یک هزار و ۳۳۳ فرصت شغلی جدید ایجاد می‌کند.

وی توسعه آبیاری تحت فشار را یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه پایدار بخش کشاورزی عنوان و بیان کرد: در این راستا تعداد ۱۳۰ پرژوه طرح آبیاری تحت فشار در سطح پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان به صورت رسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: این پروژه‌ها در مجموع با صرف ۷۷ میلیارد تومان اعتبار آماده افتتاح شده است.

میرعماد با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان سال ۹۱ معادل ۱۶ هزار و  ۲۰۰ هکتارآبیاری تحت فشار در استان سمنان انجام شد افزود: از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار عملیات اجرائی پروژه‌های سیستم‌های نوین آبیاری در استان سمنان انجام شده است و بر این اساس در دولت تدبیر و امید تا کنون مجموع پروژه‌های سیستم‌های نوین آبیاری برابر با معادل حدود ۱۰۳ درصد حجم اجرای این پروژه‌ها تا سال  بوده است.

به گفته وی، با تلاش معادل حدود ۱۰۳ درصد ‌های دولت تدبیر و امید حجم پوشش سامانه‌های نوین ابیاری در استان سمنان به بیش از ۳۲ هزار و ۹۰۰ هکتار، معادل ۲ برابر حجم این سامانه در سال ۱۳۹۲ رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزوده شدن ۱۵ واحد گلخانه‌ای سبزی و صیفی و تولید گل با مساحت ۳۶ هکتار و ظرفیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن انواع این محصولات به ظرفیت گلخانه‌ای استان سمنان در این سفر بیان کرد: این پروژه‌ها با مبلغ ۶ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان های استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

میرعماد خاطرنشان کرد: به این ترتیب در استان سمنان مساحت سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای با ۸۰ درصد افزایش از ۶۷ هکتار در پایان سال ۹۱ به ۱۲۵ هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه آبخیزداری قابل افتتاح استان سمنان در این سفر افزود: در این سفر در مجموع ۱۳پروژه آبخیزداری به مساحت ۱۵ هزار هکتار با اعتبار یک هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌ رسد که با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجرا شده در استان سمنان به ۶۲۵ هزار هکتار افزایش می‌یابد که بیش از ۱۲۵ هزار هکتار آن در این دولت انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در این سفر۳۰ پروژه توسعه و بهره برداری از گیاهان دارویی در سطح ۵۵۳ هکتار و با اعتبار یک هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود عنوان کرد: با این افتتاح، مجموع سطح زیر کشت گیاهان دارویی به ۲ هزار هکتار افزایش می باید  که یک هزار و ۱۰۰ هکتار در این دولت انجام شده است.

به گفته میرعماد، در ۲ سال اخیر در سطح ۱۰ هزار هکتار از مراتع استان سمنان نیز کشت باریجه با شیوه دست کاشت انجام شده است و این پروژه برای پنج هزار هکتار از این عرصه‌ها  نیز در سال جاری نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳ طرح حوزه کشاورزی در استان سمنان همزمان با این سفر عنوان کرد: تکثیر ۲ میلیون قطعه بچه ماهی و تولید ۵۰۰ تن گوشت ماهی تیلاپیا با اعتبار ۵ میلیارد تومان و طرح احداث گلخانه به مساحت ۱۱ هکتار با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان از جمله این طرح‌هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان توسعه و بهره‌برداری از پروژه خارشتر به مساحت یک هزار هکتار و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان را از جمله دیگر این پروژه‌ها عنوان و بیان کرد: سامانه ابیاری تحت فشار باغ توستان جدید الاحداث در شهرستان گرمسار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیون تومان از دیگر این پروژه‌هاست که این پروژه در راستای افزایش تولید توت و توسعه فعالیت نوغان‌داری در منظقه می‌تواند مؤثر باشد.

طراحی سایت توسط فراکارانت