English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افتتاح ۶۷ طرح اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان

۶۷طرح اشتغال روستایی و عشایری استان سمنان دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این طرح‌ها در مجموع با اعتبار بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال آماده افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه افتتاح این پروژه های مهم اشتغال روستایی اظهار داشت: این ۶۷ طرح اشتغال روستایی در استان سمنان در مجموع با اعتبار بالغ بر ۵۶۹ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال آماده افتتاح شده است که با افتتاح این پروژه‌ها برای ۲۳۳ نفر اشتغال ایجاد می شود.

سید حسن میرعماد افزود: تسهیلات لازم برای احداث و راه‌اندازی ۵۴ پروژه از این پروژه ها از محل اعتبارات قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی شامل فعالیت‌های مرتبط با احداث گلخانه تولید نهال پرورش گاو شیری و دام سنگین پرورش گوسفند داشتی پرورش بره پرواری پرورش شترمرغ پرورش پولت پرورش مرغ ارگانیک پرورش زنبور عسل و احداث کشتارگاه پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران ۱۳ پروژه از پروژه های اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان سمنان نیز تسهیلات مورد نیاز خود را از محل تفاهم‌نامه با بانک سینا دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این استان عنوان کرد: ۱۴۲ هزار هکتار از مساحت مربوط به اراضی زراعی و ۵۶ هزار هکتار آن نیز سهم اراضی باغی است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان تولید می شود خاطرنشان کرد: سهم محصولات زراعی و باغی از مجموع تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان سمنان به ترتیب ۸۵۶ و ۳۱۵ هزار تن بوده و سالانه ۲۸۴ هزار تن نیز محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری در این استان بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده با بانک سینا، تاکنون برای ۲۸۹ طرح بخش کشاورزی در مجموع به میزان یک هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت