English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

امسال تولید عسل در استان سمنان به ۳۰۰ تن می‌رسد.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال تولید عسل در این استان افزایش می‌یابد گفت: امسال تولید عسل در استان سمنان به حدود ۳۰۰ تن می‌رسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران این سازمان اظهار داشت: سال گذشته تولید عسل در استان سمنان ۲۸۷ تن بود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۶۸۱ نفر زنبوردار در استان سمنان فعالیت داشتند گفت: این تعداد زنبوردار ۵۱ هزار کلنی زنبورعسل در اختیار داشته و مشغول فعالیت بوده اند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای سرشماری زنبورعسل در استان سمنان گفت: طرح سرشماری زنبورعسل در استان سمنان از ۶ مهرماه تا ۱۹ مهرماه انجام شد.و جهت همکاری با زنبورداران تا۲۵ مهرماه تمدید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وضعیت آب و هوایی امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال هم تعداد کلنی زنبورعسل و هم میزان عسل تولیدی افزایش داشته باشد.
شاه‌حسینی بر ضرورت تشکیل کارگروه گرده‌افشانی در استان سمنان نیز تأکید کرد و گفت: با توجه به اثرات گرده‌افشانی در تولید محصولات باغی و کشاورزی و با هدف مشارکت حداکثری زنبوردار و باغدار استان سمنان کارگروه گرده‌افشانی تشکیل می‌شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت