English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

امسال ۶۰۰۰ هکتار از مزارع استان سمنان به کشت کلزا اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه کشت کلزا گفت: امسال ۶۰۰۰ هکتار از مزارع استان سمنان به کلزا اختصاص می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد با اشاره به سطح هدفگذاری شده برای کشت کلزا در این استان اظهار داشت: امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید ۶۰۰۰ هکتار از مزارع سراسر استان سمنان به کشت کلزا اختصاص یابد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تأمین محصولات استراتژیک در کشور گفت: روغن یکی از محصولاتی است که عمده آن از خارج کشور تأمین می‌شود، ازاین‌رو برای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی کشت کلزا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرارگرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در چند سال اخیر توسعه کشت کلزا در این استان افزایش‌یافته است گفت: در سالهای گذشته کشت کلزا در استان سمنان صفر بود.
میرعماد با بیان اینکه سال گذشته حدود یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان سمنان به کلزا اختصاص یافت افزود: امسال این روند افزایشی ادامه دارد و زیرساخت‌های لازم برای توسعه این محصول مهم استراتژیک فراهم است.
وی با بیان اینکه بذر لازم برای کشت این محصول نیز تأمین‌شده است از کارشناسان پهنه خواست تا کشت کلزا را در بین کشاورزان ترویج کنند تا هدفگذاری صورت گرفته برای کشت این محصول محقق شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال باید ۱۷ درصد از کشت گندم و جو به کشت محصول کلزا اختصاص یابد ابراز امیدواری کرد تا کشاورزان از کشت این محصول استقبال کنند.
میرعماد افزود: برش سهم هرشهرستان به تفکیک کارشناس پهنه موردنظر تهیه وابلاغ شده است

طراحی سایت توسط فراکارانت