English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

انتخاب ۱۰۰ نفر از کاربردی ترین محققان بخش کشاورزی کشور به عنوان پژوهشگر مروج ارشد

انتخاب ۱۰۰ نفر از کاربردی ترین محققان بخش کشاورزی کشور به عنوان پژوهشگر مروج ارشد
۱۳۹۷/۰۹/۲۶

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: از بین دو هزار و ۱۰۰ نفر اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات و پژوهشگران برجسته کشور ۱۰۰ نفر از کاربردی ترین محققان به عنوان پژوهشگر مروج ارشد انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر علی اکبر مویدی در همایش تجلیل از برترین های حوزه پژوهش، آموزش و ترویج کشاورزی استان که همزمان با هفته پژوهش برگزار شد، هدف از تشکیل شبکه مروجان در کشور را انتقال مطالب علمی روز به کشاورزان عنوان کرد و افزود: برای تحقق این امر از بین دو هزار و ۱۰۰ نفر اعضای هیات علمی سازمان تحقیقات و پژوهشگران برجسته کشور ۱۰۰ نفر از کاربردی ترین محققان به عنوان پژوهشگر مروج ارشد انتخاب شدند.

وی یکی از اهداف سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی را ایجاد ارتباطی تنگاتنگ بین تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا در بخش کشاورزی دانست و اظهار داشت: اگر این ارتباط برقرار شود با استفاده از توان و ظرفیت های ویژه بخش کشاورزی بسیاری از مشکلات کشاورزی کشور برطرف خواهند شد ضمن اینکه با فراهم کردن زمینه اشتغال شاهد لبخند رضایت در چهره بهره برداران خواهیم بود.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی، تحقق نظام نوین ترویج در کشور را مرهون پیشنهاد سازنده محققین و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در شهر اولین ها دانست و افزود: در نظام نوین ترویج ۴ استان به عنوان پایلوت انتخاب شده بودند که استان آذربایجان شرقی یکی از این استان ها بود.

وی با بیان این که در بخش پژوهش بخش کشاورزی در حوزه نیروی انسانی چیزی کم نداریم ادامه داد: اگر در این زمینه به خودباوری برسیم مسلماً راهمان هموار خواهد شد.

مویدی با بیان این که در پنج سال گذشته سازمان تات، توجه ویژه ای به حوزه تحقیقات داشته است افزود: سالانه ۴ هزار طرح تحقیقاتی و پژوهشی در بخش کشاورزی ارائه می شود که تلاش می کنیم تا این حجم از تحقیقات تجاری سازی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی همچنین افزود: بهتر است طرح‌هایی در موسسات تنظیم شود که ضمن قابلیت آموزشی و ترویجی، اثربخشی آن از پیش مشخص باشد تا منافع اجرای این طرح ها به بهره‌‌برداران بخش باز گردد.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی با بیان این که از ابتدای سال جاری ۴۰ طرح تحقیقاتی کشاورزی تجاری سازی شده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ پژوهش تجاری سازی شده و در اختیار بهره برداران و بخش خصوصی قرار گرفته است.

بنا به این گزارش، در پایان این مراسم ضمن رونمایی رقم جدید زردآلو تحت عنوان سهند ۹۷ و ۵ عنوان کتاب تالیفی محققان مرکز در موضوع حفاظت ذخایر زنتیکی استان، از ۲۲ نفر از برترین های حوزه پژوهش ، آموزش و ترویج کشاورزی استان تجلیل شد. همچنین در آغاز این همایش، سالن چند منظوره آموزش بهره برداران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در ایستگاه سعیدآباد تبریز افتتاح و به بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر حسن منیری فر رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و جمع کثیری از محققین و پژوهشگران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان در ایستگاه سعیدآباد تبریز برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت