English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

باید سرانه مصرف تخم مرغ این ماده پروتئینی در استان سمنان افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به فواید تخم‌مرغ گفت: باید سرانه مصرف این ماده پروتئینی در استان سمنان افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی در حاشیه برنامه روز جهانی تخم‌مرغ به خبرنگاران گفت: باید تلاش کرد تا سرانه مصرف تخم‌مرغ به استانداردهای جهانی نزدیک شود.
وی با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشورهای توسعه‌یافته بیش از ۱۵ کیلوگرم است افزود: این عدد در ایران ۱۱ کیلوگرم است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از نظر تولید تخم‌مرغ دارای جایگاه مناسبی است به میزان تولید تخم‌مرغ استان اشاره کرد و گفت: تولید تخم‌مرغ در استان سمنان بیش از ۳۰ هزار تن است.
شاه‌حسینی با بیان اینکه عمده تخم‌مرغ تولیدی استان سمنان به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود گفت: ۴۵ درصد تولیدات تخم‌مرغ در سمنان مازاد بر نیاز بوده و به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.
مصرف تخم‌مرغ سلامت بدن را به دنبال دارد
معاون مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ در جمع دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی اظهار داشت: تخم‌مرغ یک ماده پروتئینی و با ارزش غذایی بسیار بالا است که نیاز است هر فرد روزانه از آن مصرف کند.
خطیبی با بیان اینکه تخم‌مرغ ترکیب کامل پروتئین است و تمام اسیدآمینه‌های ضروری را دارا است گفت: تخم‌مرغ ۱۰۰ درصد ویتامین‌های محلول در چربی و ۸۰ درصد ویتامین‌های محلول در آب را دارا است.
وی با اشاره به فواید تخم‌مرغ برای سلامتی بدن و به‌ویژه مغز، چشم و پوست گفت: مصرف تخم‌مرغ دارای میزان کافی امگا ۳ بوده و سبب بهبود کلسترول خون و همچنین سلامت چشم می‌شود.
معاون مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کاهش استرس، بهبود عملکرد مغز، کاهش تری‌گلیسیرید، کاهش خطر بیماری‌های قلبی را از دیگر فواید تخم‌مرغ برشمرد و گفت: نیاز است تا کودکان و سالمندان این ماده پروتئینی را روزانه در برنامه غذایی خود داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، به مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ دریکی از مدارس سمنان بین دانش آموزان تخم‌مرغ پخته توزیع شد.
اجرای این دوره آموزشی و توزیع تخم‌مرغ پخته بین دانش آموزان با هدف فرهنگ‌سازی مصرف تخم‌مرغ و افزایش دانش تغذیه‌ای در بین دانش آموزان انجام شد.
«کودکی بانشاط، بزرگسالی سالم با یک تخم‌مرغ در روز» شعار امسال روز جهانی تخم‌مرغ است.

طراحی سایت توسط فراکارانت