English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

با تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری؛ واحدهای کم آب بر کشاورزی و دامپروری در استان سمنان توسعه می‌یابد

با تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری؛

واحدهای کم آب بر کشاورزی و دامپروری در استان سمنان توسعه می‌یابد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری با محوریت استان سمنان اظهار داشت: با تحقق تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی کم آب بر کشاورزی و دامپروری در استان سمنان توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب با اشاره به انعقاد ۱۵ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اظهار داشت: در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران فرصت‌های سرمایه‌گذاری کم آب‌بر در بخش کشاورزی استان سمنان ارائه شد.

وی با اشاره به برخی مزایای برگزاری این همایش و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در بخش کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورت تحقق سرمایه‌گذاری با کمترین آب بیشترین ارزش اقتصادی در بخش کشاورزی استان به دست می‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی را یک امر ضروری دانست و گفت: ایجاد زنجیره‌های تولید فواید بسیاری برای بهره‌برداران داشته و زمینه حذف دلال‌ها در فرآیند تولید را فراهم کرده و این مهم نیز سبب می‌شود تا کشاورزان از محصول خود سود بیشتری کسب کنند.

عرب کاهش مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها را از دیگر فواید ایجاد زنجیره‌های تولید در روستاها دانست و گفت: با ایجاد زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی در روستاها کشاورزان از محصول خود سود بیشتری به دست آورده و این امر منجر به عدم مهاجرت آن‌ها به شهرها به بهانه اشتغال می‌شود.

وی گفت بر این اساس معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی و دامپروری یکی دیگر از سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های تولید محصولات کشاورزی و دامی از اولویت‌های این سازمان است افزود: توسعه زنجیره‌های تولید سبب کاهش بهای تمام‌شده تولید و ارائه مستقیم محصولات فرآوری شده کشاورزی و دامی در بازار بوده و بهره‌برداران و مردم توأمان می‌توانند از فواید این مهم بهره‌مند شوند.

عرب با بیان اینکه در این همایش فرآوری محصولات کشاورزی مانند پسته و همچنین گوشت قرمز به سرمایه‌گذاران معرفی شد اضافه کرد: غیر از فرآوری پسته و گوشت قرمز که انتظار می‌رود در شهرستان‌های دامغان و مهدی‌شهر مستقر شود سایر طرح‌های بخش کشاورزی قابلیت استقرار در تمامی شهرستان‌های استان را دارند.

وی گفت: در شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و آرادان با توجه به اعلام آمادگی اشخاص حقیقی سرمایه‌گذاری انتظار می‌رود که در این شهرستان‌ها سرمایه‌‌گذاری انجام شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پاسخ به این پرسش که آیا تفاهم‌نامه‌ای درزمینهٔ اجرای طرح‌های مدیریت منابع آبی امضا شد یا خیر گفت: علی‌رغم اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این حوزه در همایش امضا نشد اما از چهار سال نخست دولت تدبیر و امید تاکنون در حوزه صرفه‌جویی مصرف آب و به‌ویژه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری طرح‌های متعددی در استان اجراشده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت