English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

با توجه به احتمال سرمای زودرس بیمه همه محصولات باغی استان سمنان ضروری است/تعرفه بیمه‌ای ساقه و تنه درختان باغات استان سمنان تعریف می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با توجه به احتمال سرمای زودرس در استان سمنان، بیمه همه محصولات و درختان باغات این استان ضروری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان سمنان که در محل سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد اظهار داشت: تلاش شود برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی استان تمام محصولات باغی و کشاورزی استان زیر پوشش بیمه حداکثری قرار گیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.
وی خاطر نشان کرد: بیمه شدن درختان و محصولات باغی سبب می‌شود تا خسارت وارده ناشی از سرمازدگی و خشکسالی به باغداران جبران شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تجربه سرمازدگی تنه درختان در سال گذشته و موارد قانونی بیمه‌ای در این زمینه بیان کرد: با توجه به تجربه سال گذشته که سرمازدگی باعث وارد شدن خسارت به تنه درختان باغات استان سمنان شد؛ باید به منظور پوشش حداکثری بیمه و جبران خسارت‌هایی از این دست تعرفه‌ای برای بیمه تنه درختان در استان سمنان تعریف شود.
میرعماد با اشاره به خسارت‌های وسیع سرمازدگی به تنه درختان انار، انگور و زیتون باغات استان سمنان در پاییز سال گذشته خاطر نشان کرد: باید توجه ویژه ای برای تنه این نوع باغات در کنار بیمه محصولات آن انجام شود.
وی با بیان اینکه سرمازدگی سبب وارد شدن خسارت زیادی به کشاورزان و باغداران می‌شود از دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان خواست تا موضوع تخصیص اعتبارات سرمازدگی در حوزه کشاورزی این استان را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان پیگیری کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه بیشتر نقاط این استان در معرض سرمازدگی قرار دارد از اعضای کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی این استان خواست تا زمینه برای بیمه شدن همه محصولات کشاورزی استان سمنان را فراهم کنند
گفتنی است بر اساس مصوبه این کارگروه تخصصی تعرفه بیمه‌ای جبران خسارت به تنه درختان باغات استان سمنان تعریف شده و همه محصولات کشاورزی این استان زیر پوشش بیمه قرار گیرد

طراحی سایت توسط فراکارانت