English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

با حضور استاندار سمنان؛ ۴۶ تولیدکننده نمونه برتر کشاورزی در سمنان تجلیل شدند

۴۶ تولیدکننده و بهره‌بردار نمونه برتر کشاورزی در استان سمنان با حضور استاندار تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، شامگاه گذشته در مجتمع تفریحی فرهنگی کلاهدوز با حضور استاندار سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، فرماندار، تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی و جمعی از کشاورزان و تولیدکنندگان کشاورزی افراد نمونه در این بخش تجلیل شدند.

این تولیدکنندگان باوجود مشکلات و مسائلی مانند کمبود منابع آبی و اقلیم خشک در این استان در هر هکتار بیش از متوسط سالانه محصول برداشت کردند.

تولیدکنندگان و نمونه‌های برتر بخش کشاورزی در این آئین به برخی از مشکلات خود اشاره‌کرده و از مسئولان خواستند ضمن حمایت از تولیدکنندگان این بخش در ارائه تسهیلات بانکی بهره‌برداران را حمایت کنند.

تعدادی دیگر از تولیدکنندگان برتر استان سمنان نیز در این مراسم به مواردی ازجمله توجه به خرید تضمینی محصول، کنترل نوسانات بازار، تزریق نقدینگی به بخش را مطرح کردند.

استفاده از دانش و علم روز در امر کشاورزی، رعایت اصول فنی در احداث باغ، حمایت از قشر جوان علاقه‌مند به کشاورزی، ارتباط مطلوب بین کشاورزی و صنعت از دیگر مواردی بود که نمونه‌های برتر بخش کشاورزی استان سمنان به آن اشاره کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان در این آئین از فاضلی تولیدکننده بخش برتر کشاورزی تجلیل شد؛ متوسط تولید سیب‌درختی در هر هکتار در استان سمنان ۲۵ تن است که این تولیدکننده برتر توانست در هر هکتار ۴۵ تن سیب‌درختی را تولید کند.

عطاالله ربیعی دیگر تولیدکننده برتر استان توانست از هر هکتار ۳۵ تن زردآلو برداشت کند درحالی‌که متوسط تولید در هر هکتار ۱۰ تن است.

رضا قلی کلاهی یک تولیدکننده دیگر استان است که در بخش تولید انار به موفقیت دست‌یافت و توانست در هر هکتار ۸۱ تن محصول انار برداشت کند درحالی‌که متوسط تولید در هر هکتار ۲۱ تن است.

جعفری از تولیدکنندگان دیگری بود که در این آئین تجلیل شد؛ این تولیدکننده توانست از هر هکتار ۷۰ تن انگور برداشت کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان پیش‌ازاین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرده بود که در سال گذشته تولید محصولات کشاورزی در استان ۹٫۴ افزایش داشته است و این مهم باهمت و تلاش کشاورزان و بهره‌برداران این بخش محقق شده است.

افزایش ۳۲٫۸ درصدی تولید محصولات کشاورزی از دیگر نکاتی است که میرعماد به آن اشاره کرد و اظهار داشته است که کشاورزان استان در تولید محصولات کشاورزی استراتژیکی مانند گندم، جو، دانه‌های روغنی مرغ، تخم‌مرغ و غیره افزایش تولید داشته‌اند.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت