English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

برای نخستین بار در استان سمنان؛ تنه تمام درختان میوه استان سمنان بیمه می شود

برای نخستین بار در استان سمنان؛

تنه تمام درختان میوه استان سمنان بیمه می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال برای نخستین بار در استان تنه تمام درختان میوه بیمه می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف الله رضایی اظهار داشت: بیمه تنه برای تمام درختان مثمر میوه استان در دو بازه زمانی قبل از باروری و بعد از باروری آغاز شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به حق بیمه سهمیه باغداران استان گفت: باغداران استان سمنان می توانند با پرداخت ۱۰۰ تا ۶۰۰ هزار ریال تنه درختان باغ خود را بیمه کنند و در صورت بروز خسارت تا ۱۰ برابر مبلغ حق بیمه غرامت مشمول حال کشاورزان زیان دیده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در این طرح کل محصولات باغی استان سمنان تحت پوشش قرار میگیرند افزود: اجرای بیمه تنه درختان میوه امسال برای  سطح حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا می شود.

رضایی گفت: امسال همچنین بیمه پایه برای سه محصول انگور، سیب و پسته به صورت پایلوت در استان انجام می شود.

وی با اشاره به مزایای انجام بیمه پایه برای محصولات باغداران گفت: این بیمه با کمترین میزان پرداخت حق بیمه از سوی باغداران انجام می شود و در صورت بروز خسارت غرامت نیز بر اساس هزینه های تولید به کشاورزان زیان دیده پرداخت می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: بیمه تکمیلی که در برگیرنده تمامی خطرات باشد لزوما بر اساس بیمه پایه برای سه محصول سیب، پسته و  انگور انجام      می شود.

رضایی یادآور شد: بیمه سایر محصولات همانند سالهای گذشته بر اساس تعرفه های اعلامی از سوی صندوق بیمه تا پایان بهمن ماه انجام خواهد شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت