English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

برداشت بيش از ۸۸۷ تن محصول آفتابگردان در سال جاري از اراضي ميامي

برداشت بيش از ۸۸۷ تن محصول آفتابگردان در سال جاري از اراضي ميامي

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به میزان سطح برداشت آفتابگردان در این شهرستان گفت: بیش از۸۸۷ تن محصول آفتابگردان از اراضی شهرستان میامی برداشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی اصغر محمدی اظهار داشت: این میزان برداشت از سطح ۲ هزار و ۵۸۰ هکتار سطح سبز زیر کشت آفتابگردان در شهرستان میامی بود.

وی با اشاره به سطح زیر کشت بیمه شده گیاه آفتابگردان در این شهرستان افزود: بیش از ۳۹۸ هکتار از این میزان اراضی بیمه شده‌ بودند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به بذر غالب کشف شده آفتابگردان در این شهرستان عنوان کرد: بذر غالب کشت شده آفتابگردان در شهرستان میامی از نوع «پروگرس» بوده است.

 محمدی با اشاره به سطح برداشت شده آفتابگردان در شهرستان میامی افزود: سطح برداشت شده گیاه آفتابگردان در شهرستان میامی ۲ هزار و ۵۸۰ هکتار بود.

وی با اشاره به میانگین عملکرد تولید آفتابگردان در هر هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میامی گفت: میانگین برداشت آفتابگردان از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول در میامی ۳۲۵ کیلوگرم تخمه آفتابگردان بوده است که بر این اساس بیش از ۸۸۷ تن از این محصول در میامی برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به قیمت بالای فروش تخمه آفتابگردان در بازار آزاد عنوان کرد: به همین دلیل کشاورزان و رغبتی برای تحویل محصولات خود به مراکز خرید تضمینی محصول نشان ندادند.

طراحی سایت توسط فراکارانت