English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت طلاي سرخ در شهرستان آرادان به پايان رسيد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از پایان برداشت طلای سرخ در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۱ کیلوگرم زعفران از مزارع آرادان برداشت شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی اظهار داشت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان آرادان ۱۲ هکتار است که ۶ هکتار آن بارور است.
وی گفت: با اتمام فصل برداشت بیش از ۲۱ کیلوگرم زعفران از مزارع برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: این شهرستان ازنظر آب و هوایی برای کشت محصول ارزشمند و استراتژیک زعفران مناسب است.
شاه‌حسینی سودآوری، مقاوم به خشکی و نیاز آبی کم را برخی از مزایای کشت محصول زعفران عنوان کرد و افزود: نیاز آبی کم، اشتغال‌زایی مناسب و درآمدزایی بالا محصول زعفران سبب شده تا در سال‌های اخیر کشت این محصول افزایش یابد.
وی با اشاره به کمبود منابع آبی تصریح کرد: توصیه می‌شود که کشاورزان به سمت کشت محصولات با نیاز آبی کم و با بهره اقتصادی بالاتر بروند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه کشت زعفران و گسترش این محصول یکی از ظرفیت‌هایی و پتانسیل‌های بخش کشاورزی در این شهرستان است گفت: کشاورزان با توسعه کشت زعفران می‌توانند به سود بیشتری دست پیدا کنند.
شاه‌حسینی با اشاره به اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان آرادان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در این حوزه، از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی است

طراحی سایت توسط فراکارانت