English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به مناسبت هفته دولت پروژه آبیاری تحت فشار در ۱۲۳ هزار متر مربع از باغات پسته گرمسار افتتاح شد

پروژه آبیاری تحت فشار در ۱۲۳ هزار متر مربع از باغات پسته گرمسار همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، این پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت مصرف اب در بخش کشاورزی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برنامه ریزی شده است؛ اجرایی شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این زمینه با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها به ویژه حوزه کشاورزی از الزامات غیرقابل انکار است گفت: امروز باید به ویژه در بخش کشاورزی راهکارهای جدید و به روز برای مدیریت مصرف اب به‌کارگیری شود.
سید حسن میرعماد با اشاره به کمبود بارش‌ها و کم‌آبی موجود در استان سمنان، از این مهم به عنوان یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی این استان نام برد و اضافه کرد: کم آبی استان سمنان سبب شده است تا ضرورت استفاده بهینه از آب بیشتر نمایان شود.
وی با بیان اینکه این پروژه اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی شامل ۲ بخش احداث استخر ذخیره آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است عنوان کرد: حجم و ظرفیت استخر ذخیره آب برای این پروژه سه هزار و ۸۹۳ متر مکعب است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به هزینه ۳۴۰ میلیون ریالی برای اجرای این بخش از پروژه بیان کرد: ۲۰۰ میلیون ریال از این مبلغ به صورت خودیاری و ۱۴۰ میلیون ریال آن نیز از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استان سمنان بوده است.
میرعماد با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و در هفته دولت امسال افتتاح شده است عنوان کرد: این پروژه از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار و با نظارت اداره آب و خاک و امور فنی مهندسی کشاورزی این شهرستان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در مجموع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است اضافه کرد: ۸۶۱ میلیون ریال از این مبلغ را اعتبارات دولتی و ۷۳۹ میلیون ریال آن را نیز خودیاری متقاضیان کشاورزی تشکیل داده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت