English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

بیش از ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان استان سمنان پرداخت شد

بیش از ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان استان سمنان پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اعطای ۴۲۹ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به متقاضیان این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد با بیان اینکه این تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی اعطا می‌شود اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای ایجاد و راه‌اندازی ۱۰۷ طرح بخش کشاورزی اعطا شده است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی گفت: این مهم علاوه بر اینکه مانع مهاجرت روستائیان به مناطق شهری می‌شود؛ بیکاری در این مناطق را کاهش داده و سبب رونق اشتغال در مناطق روستایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان تسهیلات اشتغال روستایی برای اجرای ۱۰۷ طرح‌ مختلف اعطا شده است افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، پرورش دام سبک و سنگین، گلخانه، شیلات و آبزیان و گیاهان دارویی برخی از این طرح‌ها است.

میرعماد با بیان اینکه ۴ بانک عامل کار پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستائی را به متقاضیان بر عهده دارند گفت: متقاضیان تسهیلات مدنظر خود را از بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی به ۷۰ طرح از طرح‌های مذکور متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده است افزود: بانک‌های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نیز به ترتیب به ۱۷، ۱۴ و ۶ طرح متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود : همچنین طرح‌های بخش کشاورزی برای پرداخت ۲۱۵۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

میرعماد گفت: ۸۳٫۹ پرداختی طرح‌های تسهیلات استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت