English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تأمين بذر استان سمنان از طريق شركت‌هاي پنبه در خراسان رضوي انجام مي‌شود .

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تأمین بذر استان سمنان از طریق شرکت‌های پنبه در خراسان رضوی انجام می‌شود گفت: خودکفایی در محصول پنبه از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابراهیم هزارجریبی ظهر امروز در جلسه رفع مشکلات مربوط به تأمین‌ بذر پنبه در استان سمنان اظهار داشت: پنبه از برنامه‌های قابل توسعه وزارت جهاد کشاورزی در کشور است.
وی با بیان اینکه خودکفایی در محصول پنبه از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است افزود: استان سمنان به‌ویژه در مناطق گرمسار و آرادان سال‌ها سابقه کشت و تولید پنبه را در گذشته داشته است.
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت تأمین بذر پنبه به‌عنوان یکی از نهاده‌های مهم در حوزه کشاورزی گفت: بذر پنبه به ۲ صورت داخلی و خارجی تأمین و در سطح کشور توزیع می‌شود.
هزارجریبی اضافه کرد: بذرهای داخلی از سوی شرکت‌های خاصی که امتیاز تکثیر بذر را از مؤسسات پنبه خریداری کرده‌اند، در کشور انجام و در سطح کشور گسترش و توزیع می‌شود و بذر خارجی وارداتی نیز در حال حاضر به شکل محدود در کشور توزیع می‌شود و درصورتی‌که در داخل کشور به لحاظ توزیع بذر داخلی دچار کمبود شویم از بذر وارداتی استفاده می‌کنیم.
وی گفت: تأمین بذر استان سمنان از طریق شرکت‌های پنبه در خراسان رضوی به‌طور کامل انجام می‌شود و سال آینده نیز بر اساس تفاهم بین استان سمنان و خراسان رضوی این روند ادامه دارد.
مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در مورد برداشت پنبه نیز گفت: در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی قدم‌هایی را برای تأمین کمباین‌های خارجی برداشته است که این کمباین‌ها به دلیل تحریم‌ها هنوز وارد کشور نشده‌اند و درصدد هستیم بتوانیم از دیگر کشورها در مورد تأمین کمباین اقدام کنیم و پس از آزمایش آن را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
هزارجریبی عنوان کرد: در داخل کشور نیز ساخت نوعی از کمباین‌های غوزه چینی انجام‌شده است که در نشست‌های مختلف ایراد و نواقص موجود این کمباین‌ها بررسی و مرتفع شد و امسال نیز ۲ دستگاه کمباین دیگر در کشور ساخته‌شده است که نواقص و ایرادات دستگاه‌های ساخته‌شده سابق در آن رفع شده است و این دستگاه‌ها در خراسان رضوی و فارس توزیع‌شده است و درصورتی‌که متقاضی داشته باشد اقدام به ساخت کمباین‌های بیشتر این نوع می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت