English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تامین بودجه و اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آبزی‌پروری ضروری است

تامین بودجه و اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آبزی‌پروری ضروری است
۱۳۹۷/۰۹/۲۵

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران بر تامین بودجه و اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‌های آبزی‌پروری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، دکتر حسن صالحی در سومین نشست شورای هماهنگی سراسری مدیران سازمان شیلات ایران که در سالن آمفی تئاتر سازمان شیلات ایران برگزار شد، گفت: تامین بودجه مستلزم تلاش و پیگیری مدیران استان‌هاست. همچنین باید با استفاده از جاذبه‌های آبزی‌پروری و سایر فعالیت‌های شیلاتی از مسئولان و مقامات استانی برای تامین بودجه پروژه‌ها همکاری و مساعدت طلب شود.

وی با بیان این که باید با استفاده از الگوسازی استان‌هایی پیشرو گام‌های موثری در راستای توسعه برداشته شود، خاطرنشان کرد: در این راستا، انجام بازدیدها و تورهای استانی برای آشنایی با فعالیت‌های نو و خلاقانه استان‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: در ارتباط با مکانیزاسیون طی چهار سال گذشته نزدیک به ده هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص یافته و متاسفانه سهم شیلات ناچیز است و این به دلیل عدم استقبال و تلاش استان‌هاست.

معاون وزیر در امور شیلات با تاکید بر نقش جشنواره‌های طبخ آبزیان و آبزی‌مصرفی در استان‌ها افزود: استانی که در طول سال نتواند حداقل ۴ جشنواره غذاهای دریایی و عرضه آبزیان برگزار کند در واقع نسبت به اهداف سازمانی بی‌تفاوت است.

وی به مدیران استانی توصیه کرد برای این امر مهم انرژی و زمان بیشتری اختصاص یابد و از ظرفیت و توانایی ارگان‌های ذیربط برای برگزاری این جشنواره‌ها استفاده شود.

این مسوول با اشاره به اهمیت نوآوری و خلاقیت در عرصه شیلات تصریح کرد: باید در خصوص نوآوری، خلاقیت و ابتکار بیشتر تمرکز کنیم و خودمان را همواره بدهکار مردم، جامعه و تولید کنندگان بدانیم.

رئیس سازمان شیلات ایران بر بهسازی و توسعه آب‌بندان‌ها در کشور تاکید کرد و گفت: مقرر شده است حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در سه سال آینده برای بهسازی آب‌بندان‌ها بودجه تخصیص یابد.

وی آبزی‌پروری به عنوان شاه کلید تمام موضوعات تلقی می‌شود، اظهار داشت: برای بهسازی و توسعه آب‌بندان‌ها در استان‌ها توافقات و مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفته است.

صالحی بر افزایش پایداری تولید با تقویت زنجیره‌های تولید تاکید کرد و افزود: در این راستا، تشکل‌های تعاونی استانی را باید به زنجیره بازار و عرضه تولید وارد کرد و تشکل‌ها در قراردادهای مشارکتی با تولید کنندگان همکاری موثر داشته باشند.

وی ادامه داد: البته به عنوان متولی بخش شیلات وظیفه داریم با در نظر گرفتن قیمت‌های کاذب که توسط واسطه‌ها و دلال‌ها ایجاد می‌شوند فعالیت‌هایمان را پیش ببریم.

مقام ارشد شیلات یادآور شد: لازم است از تشکل‌های استانی و تولید کنندگان در جشنواره های آبزی‌مصرفی با برنامه‌ریزی و تلاش جدی کمک گرفته شود تا بتوان محصولات را بدون واسطه و دلال‌ به دست مصرف کنندگان رسانید.

طراحی سایت توسط فراکارانت