English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تدوین طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی حوزه جهاد کشاورزی ضروری است

تدوین طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی حوزه جهاد کشاورزی ضروری است

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان  سمنان گفت: تدوین طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی حوزه جهاد کشاورزی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرآقا رضوی در شورای پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی استان سمنان اظهارداشت: توجه به پدافند غیرعامل در حوزه جهاد کشاورزی امری ضروری است.

وی با بیان اینکه کارگروه جهاد کشاورزی در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی وظایف متعددی دارد افزود: شناسایی طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مراکز مهم تأسیسات مهم در حوزه جهاد کشاورزی، کنترل و پایش تهدیدات تخصصی حوزه بیماری مشترک دام و انسان در سطح استان به ویژه در استان‌های مرزی برخی از وظایف این کارگروه است.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان  سمنان افزود: تهیه طرح جامع مقابله با تهدیدات تخصصی حوزه جهاد کشاورزی در سطح استان به ویژه در استان‌های مرزی، طراحی آموزش‌های تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه جهاد کشاورزی در سطح استان و اجرای تمرینات و رزمایش‌های مقابله با تهدیدات و اقدامات دشمن (ستادی و اجرایی) به منظور حفظ و ارتقا آمادگی در سطح استان از دیگر رسالت‌های کارگروه جهاد کشاورزی در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی است.

رضوی تهیه طرح چگونگی تداوم خدمات ضروری و سازمان‌های تابعه در سطح استان برای شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات نظامی را از دیگر وظایف کارگروه جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: تهیه دستورالعمل چگونگی تأمین نیازمندهای ضروری مورد نیاز مردم در حوزه جهاد و کشاورزی در شرایط اضطراری ناشی از تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن در سطح استان از دیگر وظایف این کارگروه است.

وی با بیان اینکه تهیه طرح تأمین و نگهداری و توزیع کالای اساسی در سطح استان در نقاط امن برای مقابله با اقدامات و تهدیدادت دشمن باید در راستای توجه به اصول پدافند غیرعامل امری ضروری است افزود: یکی از وظایف کارگروه جهاد کشاورزی در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی این است که کالاهای اساسی و حیاتی مردم را برای شرایط اضطراری پیش‌بینی کند.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان  سمنان شعار هفته پدافند غیرعامل را (پدافند غیرعامل ، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی) عنوان کرد و گفت: باید دستاوردهای پدافند غیرعامل با گفتمان سازی عمومی و تخصصی به جامعه معرفی شده و این مهم در جامعه نهادینه شود.

رضوی با اشاره به ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره پدافند غیرعامل گفت: باید ساز و کارهای مناسب برای تحقق این فرامین در جامعه فراهم شود.

وی بر ضرورت نهادینه سازی مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه تأکید کرد و گفت: این مهم باید از طریق آموزش و با بهره گیری از شیوه‌های نوین فرهنگی و هنری صورت گیرد.

رئیس اداره بحران و مخاطرات بخش کشاورزی استان  سمنان بر ضرورت افزایش همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم و مسئولین در تحقق اهداف پدافند غیرعامل تأکید کرد و افزود: همچنین باید مشارکت فکری نخبگان، اساتید و صاحب نظران به ویژه جوانان در این حوزه افزایش یابد.

رضوی گفت: انجام رزمایش‌های مختلف در سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری در برابر انواع تهدیدات نوین با هدف افزایش آمادگی دفاعی امری ضروری است.

طراحی سایت توسط فراکارانت