English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه همکاری‌های ایران و عمان در زمینه تولید و تجارت آبزیان مورد تاکید قرار گرفت

توسعه همکاری‌های ایران و عمان در زمینه تولید و تجارت آبزیان مورد تاکید قرار گرفت
۱۳۹۷/۰۵/۱۴
رئیس سازمان شیلات ایران، بر تبادل تجربیات و دانش فنی در زمینه تکثیر و پرورش آبزیان، صید و صیادی، حمایت از حضور شرکت های خصوصی ایرانی در کشور عمان به ویژه در زمینه تجارت آبزیان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، حسن صالحی در نشست با شاهرودی سفیر ایران در عمان، با ارائه گزارشی از تولید محصولات شیلات ایران،توسعه فعالیت‌های شیلاتی در سواحل جنوبی کشور را از برنامه های این سازمان برشمرد.
وی در این دیدار، همکاری مشترک با کشورهای عربی با اولویت پروژه‌های شیلاتی را با اهمیت عنوان کرد.
شاهرودی سفیر ایران در عمان نیز با توجه به وضعیت سیاسی موجود و ملاقاتش با مسئولان آن کشور، توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان را حائز اهمیت برشمرد و همکاری‌های شیلاتی را یکی از اولویت‌های مهم برای پیگیری اعلام و شیلات ایران را از پتانسیل‌های خوب برای همکاری با کشور عمان دانست.
وی همکاری‌های شیلاتی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری خود برای انعکاس موضوع و نقطه نظرات به طرف عمانی در حوزه محل ماموریتش اعلام کرد.
همچنین مقرر شد؛ موضوعات شیلاتی همچون صادرات میگو، واردات ماهی تون و سرمایه‌گذاری دو کشور به ویژه پیرامون حضور بخش‌های خصوصی ایرانی پیگیری‌های لازم را انجام کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت