English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه کشاورزی سازگار با اقلیم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد/گیاهان دارویی از ظرفیت های رونق اقتصادی در سمنان است

توسعه کشاورزی سازگار با اقلیم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد/گیاهان دارویی از ظرفیت های رونق اقتصادی در سمنان است

وزیر جهاد کشاورزی گفت:توسعه کشاورزی سازگار با اقلیم برای کاهش هدر رفت آب در این بخش و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در کشور در دستور کار این وزارت قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمود حجتی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری یگ واحد تولیدی فرآوری پسته در دامغان افزود: باید کشاورزی گلخانه ای در کشور افزایش یابد و از مسوولان استانی می خواهم تا می تواند این بخش از اقتصاد کشور را توسعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی از دیگر ظرفیت های ارزشمند برای رونق اقتصادی در سمنان است و سازمان جهاد کشاورزی این استان باید برای توسعه این بخش گام های عملیاتی بردارد.

وی ادامه داد: کشت محصولات کشاورزی باید با مصرف حداقل آب باشد و نمی توان باوجود شرایط موجود کم آبی به هر قیمتی اراضی کشاورزی را در ایران اسلامی توسعه داد.

حجتی تصریح کرد: زیرساخت لازم برای توسعه کشاورزی نوین و تعیین الگوی کشت توسعه یابد و یقین دارم اگر فرهنگ سازی لازم در این بخش از اقتصاد کشور در بحث کم آبی صورت گیرد، کشاورزان خود را با شرایط موجود تطبیق می دهند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از کشاورزان انتظار داریم در کاشت سبزیجات به کشت گلخانه ای توجه داشته باشند و باید از این ظرفیت ها برای رونق اقتصادی در استان بهره برد.

با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مجموعه دسته بندی، پوست کنی و خشک کنی پسته در دامغان افتتاح شد.

این واحد تولیدی با ظرفیت ۶۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۳۴ میلیارد ریالی از منابع تسهیلات اشتغال پایدار و با اشتغالزایی برای ۱۶ نفر راه اندازی شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت