English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه کشت خارشتر در کشور پیگیری می‌شود

 

 

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت خارشتر به عنوان علوفه در کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کاورزی استان سمنان، کاظم خاوازی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ارزش غذایی خارشتر اظهار داشت: مقرر شد کشت خارشتر به صورت پایلوت در برخی روستاها انجام شده و از این گیاه به عنوان علوفه برای دام سیک استفاده شود.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های وزات جهاد کشاورزی افزود :توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ضرورت توانمندسازی زنان روستایی گفت: آموزش کشت این گیاهان به زنان روستایی می‌تواند به توانمندسازی آنان کمک کند.

خاوازی بر ضرورت تولید تولید بذر گیاهان دارویی تأکید کرد و گفت: تولید بذر گیاهان دارویی با کمک کارشناسان مرکز ترویج تحقیقات و آموزش کشاورزی به اقتصاد کشاورزی استان کمک می کند.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بهره‌برداران در افزایش کیفیت تولید محصولات اثرگذار است افزود: برگزاری کلاسهای مجازی در راستای انتقال تکنیک های کشاورزی به کشاورزان و بهره برداران در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم از طریق صدا و سیما نیز کرسی هم اندیشی را برای پاسخگویی به سؤالات کشاورزان و بهره‌برداران برگزار کنیم.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت