English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه کشت گلخانه ای در استان سمنان ضروری است

توسعه کشت گلخانه ای در استان سمنان ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ هکتار از اراضی استان سمنان قابلیت کشت گلخانه را دارد افزود: بخشی از این مساحت زیر کشت گلخانه‌ای قرارگرفته، بخشی در حال واگذاری و بخشی دیگر شناسایی شده که ظرفیت کار در توسعه گلخانه های استان سمنان به ۲۰۰ میلیون یورو می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حشمت اله عسگری در جلسه توسعه کشت گلخانه‌ای که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: یکی از کلیدی‌ترین سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی توسعه گلخانه‌ها است.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و چشم‌انداز استان سمنان در اقتصاد مقاومتی، چشم‌انداز توسعه گلخانه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به حاکم بودن تنوع آب و هوایی استان سمنان و شرایط مناسبی برای کشاورزی گفت : موضوع آب از مهم‌ترین دغدغه‌های استان سمنان است به‌طوری‌که بخش زیادی از آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

عسگری یکی از برنامه‌های مهم استان سمنان را بهره‌برداری مناسب از آب دانست و یادآور شد: کشت و توسعه گلخانه‌ای در استان سمنان بیش‌ازپیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه ورود فناوری نوین گلخانه به استان سمنان ضرورت دارد خاطرنشان کرد: بهره وری مناسب از آب موجود در بخش کشاورزی از روش‌های سنتی و غرقابی باید به روش‌های نوین تغییر پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در مسیر خط انتقال گاز جنوب به شمال کشور قرار دارد تصریح کرد: مشکلی در تأمین گاز گلخانه‌های و جود ندارد .

عسگری با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان بخش کشاورزی آب است افزود: حضور در بازارهای منطقه با رقابت‌پذیری ،شیوه‌های نوین بسته‌بندی، قیمت مناسب تمام‌شده محصول امکان‌پذیر می‌شود.

در این جلسه سلیمان از کشور ترکیه یکی از فعالان عرصه فناوری گلخانه‌های نوین وصادارت محصولات کشاورزی حضور داشت که با تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی بخش کشاورزی برای عقد قرارداد باهدف توسعه کشت گلخانه‌ای تبادل‌نظر کردند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت