English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه گلخانه‌ها و سامانه‌هاي نوين آبياري اولويت بخش كشاورزي در استان سمنان است

توسعه گلخانه‌ها و سامانه‌های نوین آبیاری اولویت بخش کشاورزی در استان سمنان است/تولید پسته در استان سمنان ۲ برابر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تدوین سند بهره وری آب در استان سمنان در دستور کار قرار دارد گفت: توسعه فضای گلخانه ای و سامانه های آبیاری از اولویت های سال جاری جهاد کشاورزی استان سمنان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدحسن میرعماد در جلسه هماهنگی بخش کشاورزی استان سمنان با اشاره به سیاست های جهاد کشاورزی استان سمنان در سال جاری اظهار داشت: توسعه فضای گلخانه ای، سامانه های آبیاری و افزایش تولیدات و محصولات از جمله مهمترین اولویت ها در سال ۹۸ است.
وی بیان داشت: با توجه به در دستور کار قرار گرفتن تهیه و تدوین سند بهره وری آب در استان سمنان باید این مهم به صورت جدی دنبال شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تلاش های انجام شده کارکنان بخش کشاورزی این استان در افزایش کیفیت و‌ کمیت غلات در سال گذشته عنوان کرد: پرورش شیلات از جمله مواردی است که در این استان دارای ظرفیت خوبی است و بنابراین لازم است فعالیت ها در این زمینه توسعه یابد.
میرعماد به دیگر سیاست های جهاد کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و بیان داشت: در نظر داریم با توجه به رتبه نخست استان در تولید پسته سطح تولید این محصول را به ۲ برابر افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه کشت ۱۲۶ گونه گیاه دارویی در استان سمنان در حال انجام است اظهار داشت: تولید گیاهان دارویی به دلیل ارزش افزوده بالا و مصرف کم آب در اولویت جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت