English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توليد محصولات بخش كشاورزي استان سمنان امسال افزايش مي‌يابد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به بارندگی‌های مناسب ماه‌های ابتدایی امسال در این استان گفت: با توجه به بارندگی های مناسب ماه های ابتدایی امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولیدات محصولات بخش کشاورزی در استان سمنان ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در جمع مردم سمنان در سخنانی به مناسبت فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: میزان تولیدات بخش کشاورزی در استان سمنان ۱٫۵ میلیون تن در سال است که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارندگی های مناسب ماه های ابتدایی سال افزایش یابد.
وی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۷۸ هزار تن گندم و جو در استان سمنان، از افزایش ۲۰ درصدی میزان خرید تضمینی گندم در این استان خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باغداران این استان سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع این محصولات را تولید می‌کنند عنوان کرد: میزان تولید محصولات زراعی در استان سمنان نیز به بیش از ۸۰۰ هزار تن در سال رسیده است.
میرعماد استان سمنان را یکی از قطب های تولید کننده محصولات پروتئینی در کشور برشمرد و افزود: استان سمنان با دارا بودن بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزاردام سبک و ۱۰۰ هزار واحد دام سنگین و نیز ۱۵ هزار نفر شتر سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کند.
وی با اشاره به تولید بیش از ۱۷۸ هزار تن شیر در استان سمنان عنوان کرد: استان سمنان با دارا بودن ۳۹۵ واحد پرورش مرغ گوشتی سالانه ۵۲ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: ۴۰ واحد پرورش مرغ تخمگذار در استان سمنان فعال است که به طور متوسط سالانه ۲۱ هزار تن تخم مرغ تولید می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به بیش از ۲۸ هزار تن برسد.
به گفته میرعماد ۷۰ درصد محصولات پروتئینی تولیدی در استان سمنان مازاد بر نیاز مصرف این استان است و به خارج از کشور و دیگر استان‌های کشورمان صادر می‌شود.
وی با اشاره به نقش جهادگران استان سمنان در دوران دفاع مقدس از احداث بیش از ۲۵ هزار کیلومتر جاده از سوی آنان در مناطق جنگی در زمان دفاع مقدس خبر داد و با اشاره به حضور جهادگران این استان در ۲۱ عملیات بزرگ دفاع مقدس گفت: خانواده جهاد استان سمنان ۱۱۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت