English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

همایش تخصصی ایمنی زیستی در سمنان برگزار شد

مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری همایش تخصصی ایمنی زیستی با عنوان زیست فناوری، امنیت غذایی و اقتصاد شکوفا در این سازمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی مؤمن در حاشیه این همایش اظهار داشت: این همایش برای نخستین بار است که در استان برگزار شده و در این همایش فواید محصولات تراریخته، برنامه‌های سازمان درباره کشت این محصولات، راهکارهای برون رفت از مشکلات کشت محصولات تراریخته، لزوم نگاه ایمنی و امنیت غذایی به این محصولات و غیره بررسی شد.
وی با اشاره به وضعیت سازمان جهاد کشاورزی درباره کشت محصولات تراریخته نیز گفت: در استان سمنان در حال حاضر کشت پنبه به صورت آزمایشی در دستور کار بوده و برای سایر محصولات نیز در دست بررسی است.
مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره ویژگی‌های کلی محصولات تراریخته نیز گفت: محصولات تراریخته محصولاتی هستند که تغییر ژنتیکی داده شده و تلاش شده در این تغییر صفات منفی حذف و صفات مثبت تقویت شود.
مؤمن به برخی از فواید محصولات تراریخته نیز اشاره کرد و گفت: افزایش بهره‌وری، افزایش عملکرد در واحد سطح و تولید یکنواخت محصول برخی از فواید این محصولات است.
وی با اشاره به برخی برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برای کشت محصولات تراریخته گفت: تلاش می‌شود تا با در نظر گرفتن جمیع جهات کشت محصولاتی مانند پنبه و ذرت که وابستگی خوراکی کمتری دارند ترویج شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همایش تخصصی ایمنی زیستی با محورهای وضعیت محصولات تراریخته در ایران و جهان، ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین، زیست فناوری در خدمت انسان و تأمین امنیت غذایی، تأثیر مهندسی ژنتیک بر حفظ تنوع زیستی و بررسی ابهامات و شبهات محصولات تراریخته با حضور دکتر قره یاضی مرجع ملی ایمنی زیستی برگزار شد.

                   

طراحی سایت توسط فراکارانت