English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

تولید پودر و روغن ماهی در گرمسار افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح واحد تولید پودر و روغن ماهی در گرمسار خبر داد و گفت: برای ساخت این واحد تولیدی ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سیدحسن میرعماد ، بابیان اینکه طی سومین روز دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و استاندار سمنان واحد تولید پودر و روغن ماهی در گرمسار افتتاح و به بهره‌برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت که از این میزان ۲۲ میلیارد ریال از آن اعتبار مصوب به صورت تسهیلات به سرمایه‌گذار پرداخت شد.
وی افزود: ظرفیت تولید در این واحد، هفت هزار تن پودر ماهی، یک هزار و ۵۰۰ تن روغن ماهی و یک هزار و ۵۰۰ تن پودر ماهی صنعتی به منظور مصرف کود باغی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت اشتغال ۱۳ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است، ابراز داشت: این طرح‌ها می‌تواند با به‌کارگیری نیروی‌های جدید ضمن ایجاد رونق اقتصادی باعث ایجاد اشتغال نیز شوند.
میرعماد در پاسخ به این پرسش که استان سمنان کویری است و مواد اولیه چه طور تأمین می‌شود، اضافه کرد: مواد اولیه از شهرهای ساحلی همچون بندرعباس، چابهار و منطقه آزاد ارس و همچنین از ضایعات واحدهای تولیدی تن ماهی در گرمسار تأمین خواهد شد.
وی بابیان اینکه عملیات ساخت این واحد تولیدی از سال ۹۶ آغاز و در دهه فجر امسال افتتاح شد، اضافه کرد: این طرح‌ها می‌تواند از واردات این گونه محصولات و وابستگی به غرب جلوگیری کند.

طراحی سایت توسط فراکارانت