English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی در مهدی‌شهر برگزار شد

دبیر جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی استان سمنان گفت: جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی زنان روستایی استان سمنان در مهدی‌شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ستان سمنان، علی مؤمن در حاشیه بازدید استاندار از جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی استان سمنان اظهار داشت: این جشنواره به مدت دو روز با حضور بانوان روستایی و عشایری استان سمنان برگزارشده است.
وی با اشاره به اینکه محل برگزاری این جشنواره در مناطق ییلاقی مهدی‌شهر است یادآور شد: با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی، این منطقه برای برگزاری جشنواره انتخاب شد.
دبیر جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی استان سمنان با بیان اینکه بانوان روستایی در قالب ۱۰ گروه سه نفره در حال فعالیت هستند افزود: فروش محصولات لبنی و معرفی بهترین محصول یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره است.
مؤمن تولید فرآورده‌های لبنی و آموزش نحوه تولید آن به زنان روستا از دیگر برنامه‌های شاخص این جشنواره برشمرد.
وی با بیان اینکه ۳۲ محصول لبنی از شیر در سراسر استان سمنان تولید می‌شود گفت: گونه‌های مختلف این محصولات در اقصی نقاط استان سمنان تولید می‌شود و فرآورده‌های لبنی در هر منطقه با توجه به شرایط موجود متفاوت است.
دبیر جشنواره شیر و فرآورده‌های لبنی استان سمنان از همکاری جهاد کشاورزی، بسیج عشایری، دامپزشکی و تعاون روستایی در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: کارآفرینی و حمایت از تولید محصولات روستایی در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت