English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جهاد کشاورزی و سازمان دانش‌آموزی استان سمنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

جهاد کشاورزی و سازمان دانش‌آموزی استان سمنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دانش‌آموزی استان سمنان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: این مهم باهدف گسترش همکاری این دو سازمان در راستای مباحث آموزشی بخش کشاورزی و دامداری به دانش‌آموزان انجام‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت حفظ منابع آبی و خاکی در کشور و به‌ویژه استان سمنان گفت: فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حفظ منابع آبی و خاکی بسیار مهم است و به نظر می‌رسد این امر می‌تواند از مسیر آموزش به دانش‌آموزان تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه این استان در اقلیم خشک و کویری قرار دارد افزود: متأسفانه کاهش بارندگی، خشک‌سالی‌های متناوب و همچنین برداشت بیش‌ازحد از منابع سفره‌های زیرزمینی سبب شده این استان با کمبود منابع آبی مواجه باشد.

میرعماد با بیان اینکه مدیریت منابع آبی و استفاده بهینه از منابع موجود امری ضروری است به برخی از اقدامات این سازمان در راستای مدیریت بهینه از منابع آبی موجود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان یکی از اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به حمایت‌ها و مشوق‌های دولت در راستای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور گفت: باهدف استفاده صحیح از منابع آبی در بخش کشاورزی و همچنین کاهش هدر رفت آب در این بخش دولت تسهیلات بلاعوض در اختیار کشاورزان قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون حدود ۱۵ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در استان اجراشده است افزود: از ابتدای امسال نیز ۶ هزار هکتار اجراشده و پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به ۲۵ هزار هکتار برسد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان نیز در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه با بیان اینکه تعداد ۲۸ هزار دانش‌آموز عضو تشکیلات مختلف این سازمان هستند افزود: توانمندسازی دانش‌آموزان و آموزش مهارت‌های مختلف به آنان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است.

محمدرضا عامریان گفت: حضور دانش‌آموزان در عرصه اجتماع و دادن نقش‌ها و مسئولیت‌های مختلف به آنان می‌تواند این آینده‌سازان کشور را برای آبادانی این مرز و بوم آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی که در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی ازجمله سازمان جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد نیز گامی در راستای افزایش حضور دانش‌آموزان در اجتماع و تربیت اجتماعی آنان است.

طراحی سایت توسط فراکارانت