English | چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان: بیش از ۹۰۰ تن میوه شب عید در استان سمنان توزیع شد

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه میوه مورد نیاز شب عید در استان تأمین و توزیع شد گفت: در ایام عید امسال بیش از ۹۰۹ تن میوه در سال را سراسر استان سمنان توزیع شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: در مجموع بیش از یک هزار و ۸۵ تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار میوه شب عید در استان سمنان تأمین و ذخیره‌سازی شد که بیش از ۹۰۹ تن آن به فروش و همچنان ادامه دارد.
وی افزود: ۳۷۲ تن از میوه تأمین شده برای بازار شب عید در استان سمنان از نوع سیب بود که ۳۱۲ تن آن با قیمت مصوب ۷۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، برای تنظیم بازار میوه شب عید بیش از ۷۱۳ تن پرتقال در این استان تأمین و ذخیره سازی شد که ۵۹۷ تن آن به فروش رسید و این فرایند کماکان ادامه دارد.
میرعماد با بیان اینکه پرتقال های تأمین شده برای فروش در بازار شب عید استان سمنان از نوع تامسون و والنسیا بوده است خاطرنشان کرد: از مجموع پرتقال تامین شده برای عرضه در بازار شب عید استان سمنان ۶۵۴ تن آن از نوع تامسون و ۵۹تن نیز از نوع والنسیا بوده است که میزان پرتقال توزیع شده تامسون و والنسیا در این مدت به ترتیب ۵۸۰ و ۱۷ تن بود.
وی اضافه کرد: پرتقال تامسون ویژه تنظیم بازار در استان سمنان با قیمت ۳۹ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم بوده و هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازاری از نوع والنسیا نیز در استان سمنان با قیمت ۴۳ هزار ریال توزیع می شود.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید با نرخ مصوب از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته در ۱۴۶ غرفه عرضه میوه سراسر استان سمنان آغاز شد گفت: توزیع میوه شب عید در استان سمنان به مدت ۲۰ روز ادامه داشته و تا ۲۰ فروردین ماه امسال به اتمام می رسد.
میرعماد با تأکید بر اینکه عرضه
میوه شب عید در استان سمنان برای نوروز ۹۸ با هدف تنظیم قیمت بازار انجام شده است تصریح کرد: میوه های تأمین شده برای بازار شب عید در استان سمنان که با نرخ های مصوب در سراسر این استان دارای کیفیت بسیار مطلوبی بوده و مردم استان سمنان نیز از آن استقبال خوبی کردند.

طراحی سایت توسط فراکارانت