English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران؛ جذب ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای بخش کشاورزی استان سمنان هدف‌گذاری شده است

در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران؛

جذب ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای بخش کشاورزی استان سمنان هدف‌گذاری شده است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جذب ۱۲۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای بخش کشاورزی استان سمنان در همایش فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران هدف‌گذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب اظهار داشت: اگر پروژه‌های ارائه‌شده بخش کشاورزی استان در این همایش منجر به تفاهم شده و نهایتاً در استان اجرایی شوند، پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۱ میلیون دلار معادل ۴۲۴ میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه برخی حوزه‌  بخش کشاورزی استان سمنان قابلیت جذب سرمایه‌گذار را دارند تصریح کرد: با توجه به نیاز داخلی و کشش بازارهای منطقه‌ای پیش‌بینی می‌شود در حوزه‌ای تولید محصولات گلخانه‌ای، فراوری گیاهان دارویی، فراوری گوشت مرغ، تولید و فراوری گوشت بلدرچین، خشک‌کردن انواع میوه و سردرختی‌ها، فراوری شیر شتر با اقبال بیشتری برای سرمایه‌گذاری مواجه باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه رونق اقتصادی و توسعه کشورو به‌ویژه استان سمنان نیازمند حضور بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار از سوی دولت و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان مشوق‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

عرب به برخی از این مشوق‌ها و حمایت‌های در نظر گرفته‌شده اشاره کرد و گفت: تأمین زمین در شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های تولیدی، پرداخت تسهیلات بانکی، صدور مجوزهای فعالیت و زیرساخت‌ها و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای سهولت و تسریع در سرمایه‌گذاری برخی از این مشوق‌ها است.

وی گفت: مهم‌ترین مزیت‌های این همایش مواجهه رودررو بخش خصوصی بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاران خارجی بوده و همچنین فراهم شدن فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش کشاورزی استان که امیدوارم تحقق پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همایش معرفی فرصت‌ها اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران از امروز آغاز و تا ۷ آذرماه ادامه دارد.

همایش معرفی فرصت‌ها اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران با حضور مقامات عالی‌رتبه و سخنرانان داخلی و خارجی، بیش از ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی و ۳۰۰ سرمایه‌گذاری داخلی و با حضور نهادها، انجمن‌ها و مراکز داخلی و بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و جذب سرمایه مستقیم خارجی برگزار می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت