English | سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دوره‌های آموزشی ترویجی کشت کلزا در آرادان برگزار شد

دوره‌های آموزشی ترویجی کشت کلزا در شهرستان آرادان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، امیرحسین شاه‌حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه کشت محصول کلزا و نزدیک شدن فصل کشت در راستای ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارشناسان و بهره‌برداران و افزایش تولید و استقلال اقتصادی،کارگاه‌های آموزشی کشت کلزا از سوی این مدیریت برگزار شد.
وی گفت: این کارگاه‌ها با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با اصول تخصصی کاشت،داشت و برداشت کلزا و با تأکید بر روش‌های تأثیرگذار بر عملکرد آن برگزار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان خاطرنشان کرد: گسترش کشت کلزا به دلیل ویژگی‏های مطلوب رویشی و نقش برجسته آن درافزایش تولید روغن مصرفی کشور یکی از اولویت‌های تولید محصولات خوراکی در کشور است.
شاه‌حسینی با اشاره به دیگر فواید کشت کلزا تصریح کرد: کشت کلزا و ورود آن به تناوب زراعی منطقه،می‏تواند به پایداری تولید کمک کند.
مدرس این دوره کارگاه آموزشی ضمن توضیح درباره اصول و نحوه کشت کلزا، تاریخ کشت، اهمیت عمق کاشت گفت: کیفیت محصول، ارزش اقتصادی، بهبود تناوب غلات پائیزه، بهبود مدیریت تلفیقی مزرعه و کشت کلزا به‌عنوان محصول پوششی برخی از مزایای کمی و کیفی کشت کلزا است.
میزان بذر مصرفی، روش مناسب کاشت کلزا، انجام آبیاری به‌موقع و استفاده بهینه آب کشاورزی، کود دهی مناسب، جوانه‌زنی بذور کلزا، سبز شدن، تراکم، رشد رویشی مناسب و زمان گلدهی از دیگر موضوعات این کارگاه آموزشی بود.
این کارگاه در مرکز آموزش جهاد کشاورزی شهرستان آرادان و با حضور،جمعی از کشاورزان و کارشناسان پهنه‌بندی برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت