English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دو طرح کشاورزی سمنان با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان: دو طرح کشاورزی سمنان با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال هم‌زمان با هفته دولت افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: همزمان با هفته دولت دو طرح کشاورزی این شهرستان با صرف اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی آقا شاهی ظهر امروز در آئین افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: ۶۸۷ میلیون ریال از اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها از محل منابع دولتی تأمین‌شده و مابقی نیز آورده بهره‌برداران بوده است.

وی با اشاره به‌ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح مزارع گفت: سیستم آبیاری تحت‌فشار نواری و قطره‌ای و همچنین استخر ذخیره آب کشاورزی دو پروژه‌های افتتاحی امروز سمنان بود.

مدیر جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به برخی مشخصات پروژه استخر ذخیره آب گفت: حجم این استخر ذخیره آب ۱۹۰۰ مترمکعب بوده و با اجرای این طرح بیش از ۷۶ هزار مترمربع زمین زراعی و باغی با محصولات جالیزی، ذرت، پسته آبیاری می‌شود.

شاهی با اشاره به افتتاح پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه بخش وسیعی از اراضی باغی و کشاورزی سمنان به‌صورت قطره‌ای و نواری آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سمنان گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت مصرف آن اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع ضروری بوده و این پروژه نیز با این هدف اجراشده است.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت