English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان:صندوق خرد زنان روستايي نيازمند ثبات است

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:صندوق خرد زنان روستایی نیازمند ثبات است/صندوق خرد زنان روستایی زمینه ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت تشکیل صندوق خرد زنان روستایی گفت: بیشتر از آنچه به تشکیل این صندوق‌ها باید پرداخت باید به فکر ثبات و پایداری این صندوق‌ها بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: صندوق خرد زنان روستایی علاوه بر توانمند کردن این زنان زمینه را برای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد صندوق خرد زنان روستایی علاوه بر ایجاد اشتغال برای زنان روستایی زمینه را برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها فراهم می‌کند تصریح کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است می‌توان امیدوار بود که ایجاد چنین صندوق‌هایی زمینه تولید و اشتغال را در روستاهای استان سمنان فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از اهداف اجرای طرح صندوق خرد زنان روستایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این صندوق‌ها است.

میرعماد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و ایجاد صندوق خرد زنان روستایی و عشایر این قشر می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره استفاده کرده و برای خود و همچنین روستا اشتغال ایجاد کنند و از این راه علاوه بر کمک به اقتصاد خانواده خود زمینه شکوفایی اقتصادی را نیز در روستا فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تسهیلگران و همچنین کارشناسان پهنه می‌توانند در شکل‌گیری و ثبات این صندوق‌ها در استان تأثیرگذار باشند خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان فراهم کردن زمینه تولیدی هست که منجر به اشتغال شود و ایجاد چنین صندوق‌هایی می‌تواند این هدف را محقق کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است تصریح کرد: تشکیل صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر که زمینه ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم را فراهم می‌کند می‌تواند مانع مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

میرعماد با اذعان به اینکه در استان سمنان و به‌ویژه مناطق روستایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهمی در بخش‌های مختلف وجود دارد خاطرنشان کرد: این صندوق‌های خرد زمینه استفاده درست از این پتانسیل‌ها را فراهم می‌کند و آنچه در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار است تداوم فعالیت و ثبات این صندوق‌ها است و باید تلاش کرد این صندوق‌ها پایدار بمانند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت