English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:اختصاص ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری ششم مکانیزاسیون به استان سمنان

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

اختصاص ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری ششم مکانیزاسیون به استان سمنان

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۱۸۸ میلیارد ریال تسهیلات خط اعتباری ششم مکانیزاسیون به استان اختصاص‌یافته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا اسفنجانی اظهار داشت: این تسهیلات برای خرید ماشین‌ها و ادوات کشاورزی بخش‌های باغبانی، گیاهان دارویی، گلخانه، زراعت، دام و طیور، منابع طبیعی و شیلات پرداخت می‌شود و از هم اکنون متقاضیان می توانند در خواست خود را به مراکز خدمات جهاد کشاورزی ارائه نمایند.

وی گفت: سال گذشته نیز ۹۴ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال از محل تسهیلات خط پنجم اعتباری مکانیزاسیون در سطح استان جذب شد.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تسهیلات ارائه‌شده برای خرید انواع تراکتور و کمباین توسط شعب بانک کشاورزی به بهره‌برداران این بخش اعطا شد.

اسفنجانی تصریح کرد: سال گذشته از محل این تسهیلات و همچنین آورده متقاضیان تعداد ۹۱ دستگاه انواع تراکتور زراعی و دو دستگاه کمباین و سایر ادوات کشاورزی  به کشاورزان و تشکل‌های بخش کشاورزی در سراسر استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه با خرید ماشینها و ادوات کشاورزی در سال گذشته ضریب مکانیزاسیون در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام‌شده شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان سمنان به ۸۸/۱ اسب بخار بر هکتار افزایش یافت و بشرط خرید رده کاملی از ادوات برای تراکتورهای موجود،درجه مکانیزاسیون یا درصد مکانیزه بودن مراحل تولید محصولات کشاورزی و دامی نیز بهبود خواهد یافت.

طراحی سایت توسط فراکارانت