English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: تولید علوفه قابل برداشت در مناطق عشایری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.

رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به افزایش میزان بارندگی‌ها در کشور گفت: تولید علوفه قابل برداشت در مناطق عشایری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، کرمعلی قندالی ظهر امروز در آئین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: میزان مراتع عشایری امسال ۲۰ تا ۳۵ درصد افزایش‌یافته است.
وی میزان کل مراتع عشایری کشور را سه و نیم میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: در ‌کل کشور ۸ تا ۱۰ میلیون تن تولید مراتع بوده که یک رقم قابل‌توجه و بی‌نظیر است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به بارندگی‌های مناسب امسال گفت بر اساس آمار میزان بارندگی‌ها در کل کشور ۳۳۲ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین ۳۰ سال ، ۶۵ درصد افزایش بارندگی‌ها بوده است.
قندالی با بیان اینکه در تمام بخش‌های کشاورزی شاهد تحول مطلوبی بودیم خاطرنشان کرد: عرصه‌های طبیعی توان و تولید آن‌ها منوط به بارندگی است.
وی گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها امسال سال خوبی در حوزه عشایر بوده و با کمک مجلس و دولت برای ساماندهی منابع آبی اعتبار مناسبی در نظر گرفته‌شده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس جدول ذیل بند ۵ تبصره چهار، ۲۰۲ میلیارد تومان برای اجرای ۲۸۰ پروژه در کل کشور برای ساماندهی منابع آبی در نظر گرفته‌شده که تمامی پروژه‌ها نیز مکان‌یابی شده و اجرای آن‌ها آغاز می‌شود.
قندالی خاطرنشان کرد: ۲ و نیم میلیارد تومان برای اصلاح منابع آبی و چشمه‌سارها برای استان سمنان در نظر گرفته‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: با مصوبه هیئت دولت و بند پ ماده ۵۲ قانون در ۶ ماهه نخست سال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته‌شده که از این رقم ۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای عشایر کشور در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با توزیع مناسب و تبدیل آن به نهاده‌های تولید گام مهمی برای تأمین نهاده‌های این قشر تأثیرگذار کشور برداشته شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور ابراز امیدواری کرد که در ۶ ماهه دوم سال نیز این میزان تسهیلات برای عشایر کشور اختصاص یابد.
قندالی ادامه داد: در حوزه مالیات بر ارزش‌افزوده نیز سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان برای عمران و آبادی مناطق عشایری در نظر گرفته می‌شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت