English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان امور عشایر کشور در سمنان: ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور تولید عشایر است

رئیس سازمان امور عشایری با بیان اینکه عشایر کشور کمک فراوانی به اقتصاد ملی می‌کنند گفت: ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور تولید عشایر است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، کرمعلی قندالی در گردهمایی سران ایلات و طوایف عشایر استان سمنان به برخی از تولیدات عشایر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۹۵ هزار تن گوشت از سوی عشایر کشور تولید می‌شود که حدود ۲۵ درصد از نیاز پروتئینی کشور را تأمین می‌کند.
وی با بیان اینکه ۲۴ میلیون رأس واحد دامی در اختیار عشایر کشور است به ظرفیت بزرگ و عظیم عشایر اشاره کرد و گفت: باید با حمایت لازم از این قشر بزرگ از ظرفیت عظیم آنان برای توسعه اقتصاد کشور بهره برد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با اشاره به حمایت سازمان امور عشایری کشور گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به عشایر انجام می‌شود.
قندالی با بیان اینکه امروز میزان دسترسی به مناطق عشایری کشور بسیار افزایش‌یافته است گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز راه دسترسی به بیش از ۹۵ درصد از مناطق عشایری کشور میسر است.
وی با ابراز اینکه حمایت از قشر عشایر از اولویت‌های مهم نظام و دولت محسوب می‌شود افزود: راه دسترسی به مناطق عشایری کشور پس از انقلاب اسلامی کمتر از ۲۲ درصد بود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با یادآوری اینکه اقصی نقاط کشور بیش از ۱۵ سال است که با خشک‌سالی شدید مواجه است؛ به اقدامات سازمان امور عشایری کشور درزمینهٔ تأمین آب عشایر اشاره و عنوان کرد: امروز بیش از ۶۰۰ تانکر آب‌رسانی به‌صورت شهروزی و شبانه‌روزی برای تأمین آب عشایر کشور فعالیت می‌کنند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت