English | سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:طرح خرید تضمینی گوشت مرغ در استان سمنان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

طرح خرید تضمینی گوشت مرغ در استان سمنان آغاز شد/محدودیتی در خرید گوشت مرغ سایز در استان سمنان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز طرح خرید تضمینی گوشت مرغ در این استان به منظور ایجاد تعادل در بازار آن خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای خرید گوشت مرغ سایز در استان سمنان وجود ندارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی و دامی استان سمنان اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده در روزهای اخیر و به منظور جلوگیری از کاهش غیر متعارف گوشت مرغ و پیشگیری از ضرر و زیان مرغداران استان سمنان ناشی از این کاهش قیمت شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی این استان، طرح خرید تضمینی گوشت مرغ را پس از انعقاد قرارداد خرید و ذخیره‌سازی گویا مرغ منجمد با اتحادیه تعاونی مرغداران گوشتی استان سمنان آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این اتحادیه به نمایندگی از تشکل‌های مرغداران استان سمنان این قرارداد را با شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان منعقد کرده است اضافه کرد: در راستای اجرای این قراداد تا کنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن مرغ مازاد تولیدکنندگان استان سمنان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به قیمت هر کیلوگرم مرغ خریداری شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این استان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه، قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ شیرینگ پک تحویل درب سردخانه ۶۶ هزار ریال تعیین شده است.

میرعماد اضافه کرد: بر این اساس هر کیلوگرم مرغ منجمد آماده طبخ شیرینگ پک استحصالی با خط ۲ تحویل درب سردخانه به قیمت ۶۹ هزار و ۵۰۰ ریال از سوی تولیدکنندگان به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به بهای نهاده‌های تحویلی به تولید کنندگان گوشت مرغ استان سمنان در قبال فروش گوشت مرغ منجمد از سوی آنان خاطرنشان کرد: قیمت نهاده ذرت داخلی به ازای هر کیلوگرم از این محصول که در ازای فروش گوشت مرغ منجمد به تولیدکنندگان تحویل داده می‌شود هفت هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم ذرت وارداتی نیز هشت هزار و ۲۰۰ ریال تعیین شده است و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا وارداتی نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه روند خرید و ذخیره‌سازی مرغ منجمد تا به تعادل رسیدن قیمت مرغ زنده در بازار ادامه دارد تأکید کرد: هیچ محدودیتی در انعقاد قرارداد و تحویل مرغ منجمد سایز از اتحادیه و تشکل‌های مرغداران استان سمنان به شرکت پشتیبانی امور دام این استان وجود نداشته و همه تولیدکنندگان گوشت مرغ این استان می‌توانند برای انعقاد قراردادهای مربوطه به شرکت تعاونی مرغداران شهرستان خود مراجعه کنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت