English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: الگوی اولیه کشت در استان سمنان تدوین شد/کارشناسان پهنه در مزارع کشاورزی استان سمنان حضور مؤثر داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروز باید کارشناسان پهنه در مزارع کشاورزی استان سمنان حضور مؤثر داشته باشند گفت: با تلاش‌های انجام‌گرفته، الگوی اولیه کشت در استان سمنان تدوین شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاحیه همایش مهارت‌آموزی کارشناسان پهنه کشاورزی سراسر استان سمنان که در سالن اجتماعات شهید ترحمی ساختمان شماره ۲ سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: امروز بحران کم‌آبی و در پی آن خشک شدن قنوات و شور شدن آب، کشاورزی استان سمنان را تهدید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه استان سمنان در حاشیه کویر قرار دارد و شرایطی خاص ازنظر اقلیمی دارد افزود: خشک‌سالی‌های متناوب و بحران کم‌آبی، خشک شدن چشمه‌ها و قنوات و شور شدن خاک کشاورزی چالش و تهدیدی مهم برای استان سمنان و بخش مولد کشاورزی در این استان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر ضرورت اجرای راهکارهای کاهش و مدیریت مصرف آب و افزایش ارزش‌افزوده در تولید محصولات کشاورزی و باغی در این استان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کشاورزی پایدار داشته باشیم؛ باید بتوانیم از منابع موجود بهره کافی را ببریم.
میرعماد با تأکید بر لزوم افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح در استان سمنان بیان کرد: امروز دیگر راهی برای توسعه سطح وجود ندارد و باید تلاش شود با امکانات موجود افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی و باغی در استان سمنان، در واحد سطح افزایش یابد.
وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره برد یادآور شد: برخی از کشاورزان استان سمنان توانسته‌اند تا با امکانات موجود، تولید محصول بیشتری از میانگین تولید استان سمنان داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کارشناسان پهنه در استان سمنان باید حضوری فعال در امر ترویج کشاورزی داشته باشند تصریح کرد: باید کارشناسان پهنه‌های مختلف استان سمنان شرایط موجود این حوزه و راهکارهای موجود را برای کشاورزان توضیح دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امروز تغییر الگوی کشت در استان سمنان اجتناب‌ناپذیر است و این مهم باید در استان سمنان اجرایی شود خاطرنشان کرد: کشت محصولات کشاورزی “پر آب‌بر ” با مزیت نسبی و درآمد کمتر به صلاح نیست.
میرعماد با اشاره به اینکه کشاورزان استان سمنان نیز به اهمیت این مهم پی برده‌اند تأکید کرد: بر همین اساس نیز امروز سطح جالیز در استان سمنان کاهش‌یافته است.
وی با اشاره به اینکه امروز با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی استان سمنان الگوی کشت اولیه در این استان تهیه‌شده است بیان کرد: این الگوی جدید کشت پیش از آغاز سال زراعی جدید در اختیار کشاورزان و مسئولان مربوطه در شهرستان‌های سراسر استان سمنان قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه موفقیت‌های سال گذشته این سازمان مرهون تلاش‌ها و حضور مؤثر کارشناسان و مروجان کشاورزی در پهنه‌های کشاورزی استان سمنان است؛ از کارشناسان کشاورزی در پهنه‌های مختلف این استان خواست تا حضوری مؤثر در اراضی کشاورزی برای ارائه مشاوره و کمک به کشاورزان داشته باشند.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت