English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: برنامه‌های پیشگیری از بروز عوامل خسارت زا در اراضی کشاورزی استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
برنامه‌های پیشگیری از بروز عوامل خسارت زا در اراضی کشاورزی استان سمنان اجرا می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت کاهش خسارت به اراضی کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری در این بخش گفت: برنامه‌های پیشگیری از بروز عوامل خسارت زا در اراضی کشاورزی استان سمنان اجرا می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در جلسه کنترل عوامل خسارت زا که در محل سالن جلسات شهید شاهی این سازمان برگزار شد با بیان اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان به‌خوبی اجراشده و موفق نیز بوده است اظهار داشت: افزایش میزان تولید غلات به‌عنوان یکی از محصولات استراتژیک در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان قرار دارد.
وی با بیان اینکه افزایش میزان تولید غلات به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان در حال انجام است افزود: این مهم نه از طریق افزایش سطح زیر کشت بلکه با افزایش میزان بهره‌وری از سطح زیر کشت موجود در استان در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های پیشگیری از بروز عوامل خسارت زا در اراضی کشاورزی استان سمنان در حال انجام است افزود: اجرای این مهم باهدف افزایش میزان بهره‌وری در استان در حال انجام است.
میرعماد به برخی از اقدامات انجام‌شده باهدف کاهش عوامل خسارت زا در اراضی کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و افزود: وجود آفات، امراض، بیماری‌ها و علف‌های هرز میزان محصولات را کاهش می‌دهد و در راستای کاهش اثر این عوامل کود و نهاده‌های کشاورزی به میزان لازم در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه باید با تغذیه درست اراضی مانع بروز و ظهور عوامل خسارت زا شویم افزود: اگر در زمان مناسب کود استفاده شود و محصول تغذیه کافی داشته باشد بروز آفات و بیماری‌ها کمتر و مقابله با این آفات سهل‌تر خواهد شد.
در این جلسه مقرر شد تا جلساتی با کشاورزانی که اراضی کشاورزی آن‌ها در سال‌های گذشته درصد سن زدگی بالایی داشته برگزار شود و توصیه‌های لازم برای مقابله با آفات به آنان ارائه شود.
نظارت مستمر کارشناسان پهنه بر اراضی کشاورزی استان و به‌ویژه اراضی که در سال‌های گذشته درصد سن زدگی بالایی داشتند یکی دیگر از مصوبات جلسه بود.
بر اساس مصوبات جلسه مقرر شد تا به کشاورزانی که مزارع آنان دارای سن بالای ۲ درصد هست اطلاع‌رسانی لازم انجام شود که اگر امسال نیز میزان سن زدگی در مزارعشان بالا باشد مرکز خرید گندم آنان را خریداری نمی‌کند.
نظارت بر فروشندگان سموم، آموزش کارشناسان پهنه، پایش و پیگیری مزارعی که در سال گذشته سن زدگی بالا داشتند، ارسال پیامک‌های ترویجی به کشاورزان و غیره برخی دیگر از مصوبات این جلسه بود.

طراحی سایت توسط فراکارانت