English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی از استان سمنان صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی از استان سمنان صادر می‌شود گفت: محصولات کشاورزی در این استان سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دلار بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سمنان، سید حسن میرعماد در گردهمائی سنگر سازان بی سنگر اظهار داشت: تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان در برخی محصولات مازاد بر نیاز است.
وی با بیان اینکه این محصولات به سایر نقاط استان و یا به خارج از کشور ارسال می‌شود افزود: صادرات این محصول ارزآوری خوبی به همراه داشته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان وسعت اراضی کشاورزی در این استان کم است گفت: خوشبختانه تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان بسیار مطلوب است.
میرعماد با اینکه استان سمنان در برخی محصولات باغی و دامی مازاد بر نیاز تولید دارد افزود: این محصولات شامل انگور، پسته ، زرد آلو، تخم مرغ، گوشت قرمز، گوشت شتر مرغ و….است که مازاد بر نیاز استان بوده و جذب بازار تهران یا به خارج کشور صادر می شود.
میرعماد با اشاره به نقش جهاد سازندگی استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی نیز گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یکی از جهادهای فعال بوده و علی‌رغم اینکه خیلی از استان‌های کشور یک گردان به جبهه‌ها اعزام کرده بودند اما جهاد استان سمنان علی‌رغم جمعیت کم سه گردان اعزام‌شده بود و یک قرارگاه هم متعلق به استان سمنان بود.
وی با اشاره به اعزام ۲۷ هزار نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی ۱۱۸ شهید، ۱۲۲۱ جانباز و ۲۵ آزاده را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: جهاد گران استان سمنان در دوران جنگ خدمات زیادی ارائه کردند به نحوی اینکه مقام معظم رهبری در سفر خود به استان سمنان به این خدمات اشاره کردند.
میرعماد با اشاره به برخی از اقدامات جهادگران استان سمنان در دفاع مقدس گفت: ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر جاده، پنج هزار کیلومتر خاک‌ریز، ایجاد جاده‌های رملی، ایجاد ۲۶۰ دهنه پل، راه‌اندازی اورژانس صحرایی بخش کوچکی از این اقدامات است.
وی با بیان اینکه امروز کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد گفت: امروز نیز جهاد گران استان سمنان با تلاش برای تأمین امنیت غذایی کشور و استان در صف مقدم این جبهه قرار دارند.

طراحی سایت توسط فراکارانت