English | شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: ثبات به قیمت مرغ و تخم مرغ استان سمنان باز می‌گردد؛ ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی در انبارهای سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

ثبات به قیمت مرغ و تخم مرغ استان سمنان باز می‌گردد؛ ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی در انبارهای سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برگزاری مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار این استان از ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی در انبارهای سمنان خبر داد و گفت: ثبات به قیمت مرغ و تخم مرغ استان سمنان باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در حاشیه نشست کارگروه تنظیم بازار استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان با توجه به دستور استاندار سمنان به صورت مستمر در استان سمنان در حال برگزاری است و حداقل هفته‌ای یک جلسه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعضای این کارگروه بازار و قیمت ها را تا امروز کنترل کردند به موضوع افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان سمنان، اتحادیه تعاونی‌های تولید مرغ و تخم مرغ استان سمنان و شهرداری مرکز استان سمنان به جلسه دعوت شدند و قرار شد اتحادیه تعاونی های مرغ و تخم مرغ استان وارد کار شده و در تأمین مرغ و تخم مرغ استان سمنان کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا شهرداری ها وارد کار شوند و در راستای در اختیار گذاشتن فروشگاه هایی که در سطح شهر دارند کمک کنند و تلاش کنند تا بتوانیم تخم‌مرغ و مرغ را با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.

میرعماد خاطرنشان کرد: در جلسه قرار بر این شد که در غرفه‌های پیش بینی شده در سطح شهر تخم مرغ با یک هزار تومان کمتر از قیمت بازار به شهروندان ارائه شود.

وی با بیان اینکه در بحث مرغ منجمد هم محدودیتی وجود ندارد و ذخایر استان سمنان نیز بسیار خوب و مناسب است عنوان کرد: هم اکنون ۶۵۰ تن میزان مرغ منجمد ذخیره شده در استان سمنان موجود است و نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ در هفته‌های آینده کاهش می‌یابد افزود: بررسی روند قیمت ها و روند جوجه ریزی مناسب صورت گرفته در مرغداری ها که در تیرماه امسال انجام شده است نشان می دهد که قیمت ها از پایان مردادماه به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

میرعماد با اشاره به تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان سمنان مبنی بر توزیع گسترده گوشت مرغ منجمد با نرخ دولتی در این استان تصریح کرد: قیمت پیش بینی شده برای توزیع مرغ منجمد به ازای هر کیلوگرم در فروشکاه های بزرگ و عمده فروشی ها ۶ هزار و ۷۵۰ تومان و در اصناف و واحدهای توزیع مرغ نیز مرغ منجمد با قیمت ۶ هزار و ۹۰۰ تومان است که به شهروندان و متقاضیان عرضه می شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه با توجه به توان سردخانه‌ای شهرهای استان سمنان مقرر شد تا مرغ منجمد در داخل شهرهای استان توزیع شود تا اصناف مشکل حمل و نقل گوشت مرغ منجمد را نیز نداشته باشند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، در این جلسه همچنین اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره نظارت بر اصناف هم گزارشی را ارائه دادند که پیگیری های لازم صورت می‌گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت