English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان سمنان در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان سمنان در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خرید تضمینی کلزا از کشاورزان استان سمنان در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد با بیان اینکه توسعه کشت کلزا در استان در حال انجام است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با هدف تأمین نیازهای داخلی به دانه‌های روغنی توسعه آن را در دستور کار قرار داده است و این برنامه در استان‌ها نیز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد تا سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در استان افزایش یابد تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا در استان انجام‌شده و امسال نیز برنامه ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: کشت کلزا علاوه بر اینکه نیاز کشور را به دانه‌های روغنی تأمین می‌کند دارای مزیت‌های بسیاری است و گیاه مناسبی برای اقلیم خشک بوده و کم آب بر است و از این رو کشت آن در استان سمنان بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

میرعماد اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان سمنان به ترتیب در شهرستانهای میامی ، شاهرود ، سمنان ، دامغان ، آرادان و گرمسار است .

وی با بیان اینکه باید درزمینهٔ خرید محصول کلزا از کشاورزان همکاری لازم انجام شود تصریح کرد: شرکت غله استان، تعاونی‌های روستایی با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان دانه کلزا را بعد از برداشت بلافاصله از کشاورزان خریداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه کشاورزان نباید برای فروش محصول خود مشکلی داشته باشد گفت: مراکز خرید در همه شهرستان‌های استان مشخص شود و کشاورزان به آن دسترسی داشته باشند.

میرعماد به میزان سطح زیر کشت این محصول اشاره کرد و گفت : یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا بصورت کشت آبی و ۵۰ هکتار دیم پائیزه در استان وجود دارد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ۷۰ هکتار از کشت محصول کلزا به صورت کشت بهاره است.

طراحی سایت توسط فراکارانت