English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد: تولید و عرضه مرغ سایز از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از برنامه‌های این سازمان درزمینهٔ تولید مرغ گفت: تولید و عرضه مرغ سایز از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان سمنان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار داشت: در این راستا نیز سال گذشته همایش تخصصی صنعت مرغ در استان برگزار شد و در این همایش تلاش شد مزایای تولید مرغ سایز برای بهره‌برداران بیان‌شده و آنان به تولید این نوع مرغ ترغیب شوند.
وی بابیان اینکه در استان سمنان ظرفیت‌های مناسبی در بخش تولید مرغ وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به سمت صادرات مرغ حرکت کنیم باید تولید مرغ سایز را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی مزایای مرغ سایز گفت: تولید گوشت مرغ در سایز استاندارد که هر لاشه آن وزنی بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم دارد لازمه مهم صادرات مرغ است.
میرعماد گفت: تولیدکنندگان همت کنند و به سمت تولید مرغ سایز حرکت کنند.
وی بابیان اینکه هم‌اکنون وزن مرغ‌های تولیدی در استان سمنان بالاست تصریح کرد: هم‌اکنون میانگین وزن گوشت مرغ تولیدشده در استان سمنان دو کیلو و ۵۰۰ گرم برای هر قطعه مرغ است که این وزن باید برای صادرات به کمتر از یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان کفت: متأسفانه در حال حاضر فرهنگ استفاده از مرغ سایز نیز وجود ندارد و عمده مردم جامعه خواستار مرغ‌هایی با وزن بیشتر هستند درحالی‌که مرغ سایز کیفیت بهتری دارد و دارای ضایعات کمتری دارد و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم در استان انجام شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت