English | پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دیدار با استاندار سمنان: «افزایش عملکرد تولید محصولات» سیاست مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان سمنان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح با تاکید بر مدیریت مصرف آب سیاست مهم جهاد کشاورزی در استان سمنان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سید حسن میرعماد در دیدار با استاندار جدید سمنان با اشاره به گستردگی این استان خاطرنشان کرد ۹۷ درصد از مساحت ۹٫۷ میلیون هکتاری استان سمنان اعم از مراتع جنگلها بیابان‌ها و اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی و باغی تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی است.
وی با اشاره به تنوع اقلیمی موجود در استان سمنان خاطرنشان کرد این مهم سبب ایجاد تنوع در تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان شده است به طوری که بسیاری از محصولات باغی سردسیری در مناطق شمالی استان سمنان تولید می‌شود و در جنوب سمنان نیز شاهد وجود نخلستان‌های خرما و تولید این محصول هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۹۸ هزار هکتار عرصه های تحت مدیریت این سازمان در استان سمنان وجود دارد خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار هکتار از مساحت مربوط به باغات ۱۱۰ هزار هکتار آن عرصه های زراعی و باقیمانده آن را نیز اراضی آیش تشکیل داده است.
میرعماد با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است به اقدامات این سازمان برای بهره وری مصرف آب در این بخش اشاره و خاطرنشان کرد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که در این زمینه دنبال می‌شود و برای توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان سمنان هیچ محدودیت اعتباری از نظر حمایت و کمک دولتی وجود ندارد.
وی از توسعه کشت گلخانه ای به عنوان دیگر سیاست مهم سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای بهره وری مصرف آب در این استان یاد کرد و گفت اکنون ۱۳۳ هکتار گلخانه در استان سمنان وجود دارد که ۳۰ هکتار آن در شش ماهه نخست امسال به مساحت گلخانه های استان سمنان افزوده شده است و این در حالی است که مساحت گلخانه های استان سمنان در سال ۱۳۹۲ حدود ۶۵ هکتار بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تدوین الگوی کشت این استان و نیز تدوین سند بهره وری آب در این استان به عنوان دو اقدام اساسی این سازمان در راستای مدیریت مصرف آب یاد و اضافه کرد: مجموعه اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با همکاری کشاورزان این استان منجر به ایجاد بهره وری مناسب در تولید محصولات کشاورزی و دامی در این استان به نسبت میانگین کشوری شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت