English | پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: سیستم آبیاری قطره‌ای زیرسطحی بزرگ‌ترین باغ پسته کشت بافتی در دامغان افتتاح شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افتتاح سیستم آبیاری قطره‌ای زیرسطحی بزرگ‌ترین باغ پسته کشت بافتی در یکی از روستاهای شهرستان دامغان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین افتتاح این پروژه آبیاری گفت: این پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار شرکت تولیدی کشاورزی پسته امین دامغان در زمینی به مساحت ۱۳۴ هکتار اجراشده است.
وی به میزان اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح درمجموع یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان صرف شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده هزینه اجرای طرح از محل منابع دولتی و به‌صورت یارانه دولتی تأمین‌شده است اضافه کرد: یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان از محل یارانه دولتی و ۳۵۰ میلیون تومان آن از محل آورده بهره‌بردار تأمین‌شده است.
میرعماد به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ارتقا راندمان آبیاری و مدیریت بهره‌برداری از منابع آبی از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه بوده است.
وی افزود: تسهیل در بهره‌وری آب و همچنین امکان کودآبیاری از دیگر اهداف اجرای این پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار بوده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این پروژه آبیاری تحت‌فشار امروز با حضور استاندار سمنان هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
افتتاح تولیدی فرآورده‌های لبنی سیبری از دیگر پروژه‌های هفته دولت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که عصر امروز با حضور استاندار سمنان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و برخی از مسئولان در مهدی‌شهر انجام می‌شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت