English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: طرح مهارت افزایی کارشناسان پهنه استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز طرح مهارت افزایی کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در آئین آغاز طرح مهارت افزایی کارشناسان پهنه مراکز مدیریت جهاد کشاورزی که در محل سالن شهید ترحمی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: استان سمنان به ۱۰۸ پهنه تقسیم و به همین تعداد نیز کارشناس در همین پهنه‌ها مشغول به کار شدند.
وی گفت: باهدف انتقال دانش به مزرعه این کارشناسان پهنه استخدام شدند و در این راستا تلاش شده است که هیچ مزرعه‌ای بدون کارشناس نباشد و این کارشناسان دانش کشاورزی را به بهره‌برداران منتقل کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت اجرای طرح مهارت افزایی کارشناسان پهنه استان گفت: با توانمندسازی این کارشناسان و به‌تبع انتقال این دانش به کشاورزان و بهره‌برداران می‌توان گام مهمی در راستای افزایش تولید در واحد سطح برداشت.
میرعماد افزود: کارشناسان پهنه یافته‌های جدید تحقیقاتی و علمی را به مزارع برده و از این طریق ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی را افزایش می‌دهند و این مهم سبب افزایش بهره‌وری در بخش تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان سمنان ۱۰۸ کارشناس پهنه فعال بوده افزود: طرح مهارت افزایی این کارشناسان امروز و با حضور مسئولین و کارشناسان ترویج استان آغاز شد.
به گفته وی در این طرح آموزش‌های مختلف عملی و تئوری در بخش‌های مختلف دام، زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، آب‌وخاک و غیره به کارشناسان پهنه ارائه می‌شود.
این طرح مهارت افزایی باهمت دفتر آموزش کارکنان و مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش بخش کشاورزی، مدیریت ترویج و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی در سراسر استان اجرا می‌شود.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت