English | پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود/ جهادگران استان سمنان در ۲۲ عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد در گردهمائی سنگر سازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت اباعبدالله حسین و یارانش اظهار داشت: دفاع مقدس و واقعه عاشورا دو حادثه تاریخی در دو برهه زمانی مختلف هستند که پیوند عمیقی با یکدیگر دارند و از جهات مختلف با هم تشابه دارند.

وی خاطرنشان کرد: دو حادثه تاریخی عاشورا و دفاع مقدس باهدف دفاع از ارزش‌ها و حفظ اسلام و رضای خدا صورت گرفت و رزمندگان در هر دو جبهه باهدف پیروزی جبهه حق علیه باطل روبروی دشمن جنگیدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای کربلا کانون عرفان و محبت الهی و سرشار از عشق شهادت بودند و باعلاقه و ایمان قلبی برای رضای خدا می‌جنگیدند و شهادت آرزوی قلبی آنان بود.

میرعماد با بیان اینکه امروز همه ما وظیفه‌داریم تا فرهنگ دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی را برای نسل جوان بازگو کنیم افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و جوانان را از هجمه فرهنگی دشمن آگاه کرد معرفی شهدا و راه و یاد آنان به‌عنوان الگو است.

جهادگران استان سمنان در ۲۲ عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه جهادگران استان سمنان در ۸ سال دفاع مقدس خوب درخشیدند افزود: جهادگران استان سمنان در ۲۲ عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند.

میرعماد خاطرنشان کرد: استان سمنان یکی از استان‌های پرتلاش در دوران دفاع مقدس در بحث جهاد بود و علی‌رغم اینکه در کشور جهادگران یک گردان داشتند و از استان سمنان باوجود جمعیت بسیار کم سه گردان جهادگر در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

به گفته وی جهادگران استان سمنان اقدامات بسیار مهمی را در دوران دفاع مقدس انجام دادند که ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر احداث جاده، یک هزار و ۹۸۶ دهانه پل و ۲۷۶ پناهگاه و زاغه مهمات ازجمله اقدامات مهم و مؤثر جهادگران استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث ۴ مورد باند فرودگاه از اقدامات دیگر جهادگران استان سمنان بود تصریح کرد: جهادگران استان سمنان در ایجاد ۱۴ کیلومتر جاده سیدالشهدا در عملیات خیبر و همچنین احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه «س» و امام حسن مجتبی «ع» بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸ نقش داشتند.

میرعماد احداث یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر خاک‌ریز و ۱۵ کیلومتر جاده رملی در مناطق مختلف جنگ تحمیلی را از دیگر اقدامات جهادگران استان سمنان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس ۱۱۸ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و تعداد یک هزار و ۲۲۱ جانباز و مجروح و همچنین ۱۴ نفر آزاده سرافراز نیز داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مسائل اقتصادی یکی از موضوعاتی که دشمن می‌تواند از ناحیه آن به کشور آسیب وارد کند افزود: باید تلاش کرد تا امروز کشور در بخش محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی برسد تا دشمن نتواند از این ناحیه آسیبی وارد کند.

میرعماد افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال است و ما امروز که وظیفه امنیت غذایی کشور را بر عهده‌داریم باید تلاش کنیم تا سهم اشتغال در بخش کشاورزی را بالابرده و در تولید محصولات مهمی مانند دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم.

وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه خودکفایی در بخش کشاورزی در استان و کشور در حال انجام است توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اذعان به اینکه متأسفانه بیش از ۹۰ درصد روغن موردنیاز کشور وارد می‌شود اظهار داشت: سیاست‌گذاری لازم برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور و در استان انجام‌شده و امیدواریم با تحقق این اهداف کشور درزمینهٔ دانه‌های روغنی نیز به خودکفایی برسد.

طراحی سایت توسط فراکارانت